Cristoffer Cedergren
Medlem
SAS måste ha anlitat en juristbyrå. Han som har skrivit under brevet är ju bara "Travel consultant" och bara jobbat på SAS sen i maj enligt LinkedinNågon har gjort sin läxa på sas och verkligen plockat fram massa domar

SAS måste ha anlitat en juristbyrå. Han som har skrivit under brevet är ju bara "Travel consultant" och bara jobbat på SAS sen i maj enligt LinkedinNågon har gjort sin läxa på sas och verkligen plockat fram massa domar

SAS har ju egna jurister som jag nog kan tänka mig fått arbeta heltid med att ta fram allt material osv för sitt ”försvar”SAS måste ha anlitat en juristbyrå. Han som har skrivit under brevet är ju bara "Travel consultant" och bara jobbat på SAS sen i maj enligt Linkedin![]()
Ypperligt tillfälle för dessa att strejka.SAS har ju egna jurister som jag nog kan tänka mig fått arbeta heltid med att ta fram allt material osv för sitt ”försvar”
Om dom har ett gällande kollektivavtal så låter det ju bara.... dumt, men ödets ironi skulle det ju vara haha. .Ypperligt tillfälle för dessa att strejka.
Ovanligt märkligt att använda lax som ett argument för neddragen servicenivå- och kostnad.Jag noterar att strejkens pris börjar synas allt tydligare i stort och smått. Har noterat att vita servetterna vid start är borta, en skiva ost i frukostboxen. Gårdagens flight mot Arlanda gav lax i boxen, 15 i plus och 4 tog lådan resten avböjde. Flygvärdinnan log och frågade lax innan hon delade ut. Inga alternativ erbjöds så klart om de måste ha dubbla uppsättningar mat ombord är det inte helt optimalt. Kanske hade räckt att lasta 4 st? Jag överlever självklart båda men man måste börja leta kostnadsreduktion överallt. Inget konstigt med detta men vi kommer se mera och det är ett måste som en konsekvens, någonstans måste pengarna hämtas igen. Svårt att ta betalt av kunder i en pressad marknad och i synnerhet när man läser mängden av ärenden och stamkunder som inte fått sina ersättningar ens. Tuff tid för SAS
Baserar du detta på 1 flygning?Jag noterar att strejkens pris börjar synas allt tydligare i stort och smått. Har noterat att vita servetterna vid start är borta, en skiva ost i frukostboxen. Gårdagens flight mot Arlanda gav lax i boxen, 15 i plus och 4 tog lådan resten avböjde. Flygvärdinnan log och frågade lax innan hon delade ut. Inga alternativ erbjöds så klart om de måste ha dubbla uppsättningar mat ombord är det inte helt optimalt. Kanske hade räckt att lasta 4 st? Jag överlever självklart båda men man måste börja leta kostnadsreduktion överallt. Inget konstigt med detta men vi kommer se mera och det är ett måste som en konsekvens, någonstans måste pengarna hämtas igen. Svårt att ta betalt av kunder i en pressad marknad och i synnerhet när man läser mängden av ärenden och stamkunder som inte fått sina ersättningar ens. Tuff tid för SAS
Ibland en vecka och mitt rekord är 4 månader...Jag väntar fortfarande på att få mellanskillnaden till min ombokade biljett utbetald. Någon som vet hur lång tid det brukar ta efter att man fått mailet om att dom skickat det vidare?
"We would like to inform you that we have forwarded your request to our refund team to process your refund for your unused SAS ticket. We request you to wait for this. As soon as we will get the response from our refund team, we will reimburse the price difference between your new transportation and your original unused SAS ticket."