Håller nog inte riktigt med här - även om de flesta här på forumet vet att jag gillar kompensationspoäng.
Som
@mha321 skriver så är poängkostnaden densamma i Business Bali-Stockholm som Bali-Göteborg.
Jag tycker du tänker fel, som vill kräva poäng istället för utgifter betalda. Speciellt när du har tackat nej till SAS alternativa förslag om en flight senare, och sedan valt att boka med tåg istället. SAS skriver ju själv att de täcker dina tågutgifter etc, men du verkar inte ens vilja ha det?
Antingen så begär du pengar för dina utlägg alternativt så skippar du det helt. Förstår verkligen inte varför du ska få "minst 10 000 poäng per person", och speciellt inte pga "Var ju trots allt i business".
Vill du ha kompensation enligt EU261/2004 så får du nog vara beredd att ta det till domstol, som redan också nämnts här. Dock så verkar SAS jurister riktigt förberedda, baserat på vad vi tidigare har läst i denna tråden några inlägg uppåt.