Senaste nytt

SAS piloter i strejk?

Jag noterar att strejkens pris börjar synas allt tydligare i stort och smått. Har noterat att vita servetterna vid start är borta, en skiva ost i frukostboxen. Gårdagens flight mot Arlanda gav lax i boxen, 15 i plus och 4 tog lådan resten avböjde. Flygvärdinnan log och frågade lax innan hon delade ut. Inga alternativ erbjöds så klart om de måste ha dubbla uppsättningar mat ombord är det inte helt optimalt. Kanske hade räckt att lasta 4 st? Jag överlever självklart båda men man måste börja leta kostnadsreduktion överallt. Inget konstigt med detta men vi kommer se mera och det är ett måste som en konsekvens, någonstans måste pengarna hämtas igen. Svårt att ta betalt av kunder i en pressad marknad och i synnerhet när man läser mängden av ärenden och stamkunder som inte fått sina ersättningar ens. Tuff tid för SAS
 
Jag noterar att strejkens pris börjar synas allt tydligare i stort och smått. Har noterat att vita servetterna vid start är borta, en skiva ost i frukostboxen. Gårdagens flight mot Arlanda gav lax i boxen, 15 i plus och 4 tog lådan resten avböjde. Flygvärdinnan log och frågade lax innan hon delade ut. Inga alternativ erbjöds så klart om de måste ha dubbla uppsättningar mat ombord är det inte helt optimalt. Kanske hade räckt att lasta 4 st? Jag överlever självklart båda men man måste börja leta kostnadsreduktion överallt. Inget konstigt med detta men vi kommer se mera och det är ett måste som en konsekvens, någonstans måste pengarna hämtas igen. Svårt att ta betalt av kunder i en pressad marknad och i synnerhet när man läser mängden av ärenden och stamkunder som inte fått sina ersättningar ens. Tuff tid för SAS
Ovanligt märkligt att använda lax som ett argument för neddragen servicenivå- och kostnad.
Om jag hade serverats an låda med lax hade jag sett det som en höjning av servicenivån, eftersom jag alltid får låda med oätlig kycklingkorv och obegripliga röror, med eller utan krisp.
 
Jag noterar att strejkens pris börjar synas allt tydligare i stort och smått. Har noterat att vita servetterna vid start är borta, en skiva ost i frukostboxen. Gårdagens flight mot Arlanda gav lax i boxen, 15 i plus och 4 tog lådan resten avböjde. Flygvärdinnan log och frågade lax innan hon delade ut. Inga alternativ erbjöds så klart om de måste ha dubbla uppsättningar mat ombord är det inte helt optimalt. Kanske hade räckt att lasta 4 st? Jag överlever självklart båda men man måste börja leta kostnadsreduktion överallt. Inget konstigt med detta men vi kommer se mera och det är ett måste som en konsekvens, någonstans måste pengarna hämtas igen. Svårt att ta betalt av kunder i en pressad marknad och i synnerhet när man läser mängden av ärenden och stamkunder som inte fått sina ersättningar ens. Tuff tid för SAS
Baserar du detta på 1 flygning?
Jag flyger 2 ggr/vecka just nu och noterar ingen försämring. Däremot har väl sas sagt att de arbetar med waste reduktion aktivt i ett led med att få ner miljöpåverkan.
Låter som du hade en otursflight.
Och i Plus på shorthaul är det inga alternativ vad gäller Kuben (de har inte lax och kyckling , utan en av dem). Däremot står det dig fritt i Plus att välja från övriga menyn. Vilket jag själv oftast gör så dessa kuber är för glammig mat i mitt tycke och smak :)

Nog har jag fått handduk för att göra rent mig och även servett. Dock får de gärna skippa båda om det bidrar till miljön ytterligare
 
Jag väntar fortfarande på att få mellanskillnaden till min ombokade biljett utbetald. Någon som vet hur lång tid det brukar ta efter att man fått mailet om att dom skickat det vidare?
"We would like to inform you that we have forwarded your request to our refund team to process your refund for your unused SAS ticket. We request you to wait for this. As soon as we will get the response from our refund team, we will reimburse the price difference between your new transportation and your original unused SAS ticket."
 
Jag väntar fortfarande på att få mellanskillnaden till min ombokade biljett utbetald. Någon som vet hur lång tid det brukar ta efter att man fått mailet om att dom skickat det vidare?
"We would like to inform you that we have forwarded your request to our refund team to process your refund for your unused SAS ticket. We request you to wait for this. As soon as we will get the response from our refund team, we will reimburse the price difference between your new transportation and your original unused SAS ticket."
Ibland en vecka och mitt rekord är 4 månader...
 
Toppen