Doctor-X
Medlem
vad är länken man skall använda? (så man kan klistra in sitt customer care #).
lyckades slarva bort min..
Last edited:
vad är länken man skall använda? (så man kan klistra in sitt customer care #).
Du ska ange en GUID (Globally Unique Identifier) på slutet av länken jag klistrat in nedan, men jag vet inte hur man får tag på den.vad är länken man skall använda? (så man kan klistra in sitt customer care #).
lyckades slarva bort min..
Du ska ange en GUID (Globally Unique Identifier) på slutet av länken jag klistrat in nedan, men jag vet inte hur man får tag på den.
SAS har lite att jobba på här. Naturligtvis borde man få ett mail som sammanfattar ansökan men gjort och en länk där man kan följa sitt ärende.
SAS - Claim Form
Det borde vara så. Men det är inte så. Man måste klistra in det andra idt, som man bara kan få genom att från början kopiera det från länken. Det går vad jag vet inte att hitta tillbaka på något sätt via det ärendenr som de faktiskt skriver ut på sidan...I min stora naiva tankegång trodde jag det bara var att klistra in sitt ref-nr som man fått via autosvarsmailet. Tack ändå för hjälpen!
Ersättning för saker du har missat tror jag att SAS inte behöver ersätta, men extra utgifter som uppstår ska ersättas.Hadde booket reise til BRU via ARN fredag 26.4. til søndag 28.4. Først ble flyet til ARN kansellert, deretter flyet til BRU. Fikk SMS at "rebooking is in progress". Selvfølgelig skjedde ingenting her. Jeg ringte 26.4. om morgenen for å snakke en traveller consultant. Samtalen brøt før jeg fikk snakket med noen. Ringte deretter etter lunsj og fikk svar. Ble ombooket lørdag 27.4. med SN og retur 28.4. med LH.
Sendte inn krav 3.5. med krav om EU kompensasjon for forsinket fly samt at jeg hadde forhåndsbetalt hotel 26.4. - 27.4. Kravet ble i dag avvist:
Tack för att du kontaktar oss. Jag ber verkligen om ursäkt för att du drabbats av pilotstrejken. Vi är ledsna över att din resa inte gick som planerat och har full förståelse för din besvikelse och frustration över detta.
I enlighet med artikel 19 i Montrealkonventionen utgår tyvärr ingen ersättning för inkomstförlust, förlorade semesterdagar, förbetalda hotell/hyrbilar eller evenemangsbiljetter i händelse av en strejk och vi rekommenderar därför att du kontaktar ditt reseförsäkringsbolag.
Strejk anses vara en extraordinär omständighet och i det här fallet anser vi oss ha vidtagit alla rimliga åtgärder för att undvika skador. Redan den 18 april, sju dagar innan strejken bröt ut, började vi erbjuda oroliga passagerare en möjlighet att frivilligt omboka sin biljett till ett annat datum. På detta vis kunde många resenärer nå sina destinationer i tid och planera om sina researrangemang. Vi säkerställde även att 30 % av SAS flygningar kunde genomföras som planerat.
Jag beklagar än en gång att du var en av de resenärer som drabbades av pilotstrejken. Vi hoppas att vi trots detta kommer få möjlighet att snart välkomna dig ombord igen. Tack för ditt tålamod och din förståelse.
Med vänliga hälsningar,
Noen tanker om hvordan gå videre her? Er selvsagt svært besviken på svaret jeg fikk.