vad är länken man skall använda? (så man kan klistra in sitt customer care #).Homer skrev:Du kan ju se hur lång de hunnit med hjälp av referensnumretVisa bifogad bild 90124Klicka för att utvidga...
lyckades slarva bort min..
vad är länken man skall använda? (så man kan klistra in sitt customer care #).Homer skrev:Du kan ju se hur lång de hunnit med hjälp av referensnumretVisa bifogad bild 90124Klicka för att utvidga...
Du ska ange en GUID (Globally Unique Identifier) på slutet av länken jag klistrat in nedan, men jag vet inte hur man får tag på den.Doctor-X skrev:vad är länken man skall använda? (så man kan klistra in sitt customer care #).lyckades slarva bort min..Klicka för att utvidga...
mrharakiri skrev:Du ska ange en GUID (Globally Unique Identifier) på slutet av länken jag klistrat in nedan, men jag vet inte hur man får tag på den.SAS har lite att jobba på här. Naturligtvis borde man få ett mail som sammanfattar ansökan men gjort och en länk där man kan följa sitt ärende.SAS - Claim FormKlicka för att utvidga...
Det borde vara så. Men det är inte så. Man måste klistra in det andra idt, som man bara kan få genom att från början kopiera det från länken. Det går vad jag vet inte att hitta tillbaka på något sätt via det ärendenr som de faktiskt skriver ut på sidan...Doctor-X skrev:I min stora naiva tankegång trodde jag det bara var att klistra in sitt ref-nr som man fått via autosvarsmailet. Tack ändå för hjälpen!Klicka för att utvidga...
Ersättning för saker du har missat tror jag att SAS inte behöver ersätta, men extra utgifter som uppstår ska ersättas.Musta Pekka skrev:Hadde booket reise til BRU via ARN fredag 26.4. til søndag 28.4. Først ble flyet til ARN kansellert, deretter flyet til BRU. Fikk SMS at "rebooking is in progress". Selvfølgelig skjedde ingenting her. Jeg ringte 26.4. om morgenen for å snakke en traveller consultant. Samtalen brøt før jeg fikk snakket med noen. Ringte deretter etter lunsj og fikk svar. Ble ombooket lørdag 27.4. med SN og retur 28.4. med LH.Sendte inn krav 3.5. med krav om EU kompensasjon for forsinket fly samt at jeg hadde forhåndsbetalt hotel 26.4. - 27.4. Kravet ble i dag avvist:Tack för att du kontaktar oss. Jag ber verkligen om ursäkt för att du drabbats av pilotstrejken. Vi är ledsna över att din resa inte gick som planerat och har full förståelse för din besvikelse och frustration över detta.I enlighet med artikel 19 i Montrealkonventionen utgår tyvärr ingen ersättning för inkomstförlust, förlorade semesterdagar, förbetalda hotell/hyrbilar eller evenemangsbiljetter i händelse av en strejk och vi rekommenderar därför att du kontaktar ditt reseförsäkringsbolag.Strejk anses vara en extraordinär omständighet och i det här fallet anser vi oss ha vidtagit alla rimliga åtgärder för att undvika skador. Redan den 18 april, sju dagar innan strejken bröt ut, började vi erbjuda oroliga passagerare en möjlighet att frivilligt omboka sin biljett till ett annat datum. På detta vis kunde många resenärer nå sina destinationer i tid och planera om sina researrangemang. Vi säkerställde även att 30 % av SAS flygningar kunde genomföras som planerat.Jag beklagar än en gång att du var en av de resenärer som drabbades av pilotstrejken. Vi hoppas att vi trots detta kommer få möjlighet att snart välkomna dig ombord igen. Tack för ditt tålamod och din förståelse.Med vänliga hälsningar,Noen tanker om hvordan gå videre her? Er selvsagt svært besviken på svaret jeg fikk.Klicka för att utvidga...
palmen skrev:Hur det blir med ersättning om EU-kompensation kommer ta lång tid att reda ut. SAS säger att de inte kommer betala detta, de företag som driver in dessa typer av ersättningar har sagt att de kommer driva det till domstol och det är nog först där som SAS komemr ändra sig tror jag om det blir en dom som inte är i SAS favör.Klicka för att utvidga...
pswe skrev:Den blir intressant att följa, men samtidigt borde det rimligen finnas case från andra strejker runt i Europa som hunnit längre i rättssystemen.Någon som vet exempelvis hur efterspelet blev till de stora Lufthansa konflikterna härom året?Klicka för att utvidga...
Homer skrev:härRegelverket (EG) nr 261/2004 - dvs EUs regler om passagerares rättigheter | Sida 450 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resori samma tråd flera exempel på rättegångar om Ryanairstrejken där Ryan både vunnit och förlorat.Klicka för att utvidga...
Homer skrev:Fick nyss svar på ett av tre ärenden, det som skickats in senast, typiskt copy paste bla bla,ersätter prisskillnad mot Norwegianbiljett, frågar efter bankuppgifter som de redan fått.Klicka för att utvidga...
Henrico skrev:Det där fick jag precis när mitt case gick till "opened for handling" - mailet såg ut som en ren påminnelse om att se till att attachments och bankuppgifter fanns, annars tar det längre tid.... (Det såg ut som ett rent automatmail.)Klicka för att utvidga...
Resetokig skrev:Vi har precis fått svar på ärendet gällande ersättning för extra kostnader. De verkar ha valt ut/missat kvitton så det blir en vända till. Vidare stod ingen information gällande EU261 i mailet (har inte heller fått något automatisk svar som några här verkar ha fått) så jag ställde frågan. Får se vad som händer nu.Klicka för att utvidga...
Det stod inget om vilka kvitton de ersatte, men det var uppenbart att de inte tagit med hotellet alls vilket var den stora kostnaden. Vi har varit i kontakt med Amex som sagt att de tar de resterande kostnaderna men då behöver vi veta vad SAS vill ersätta och inte. Bara jobbigt att det drar ut på tiden.Penguin skrev:Vi fick allt (lunch x2 och middag x1, hotell, taxi till KEF och taxi hem från tåget) utom ny tågresa (ARN-LKPG) men den tog Amex försäkringen. Stod inget i mailet om EU261 till oss heller, men det blir till att driva mer när flygbiljetterna är betalda.Klicka för att utvidga...