Senaste nytt

SAS piloter i strejk?

Ett tag hade de ju en massa kabin personal som gjorde jobb där under slutet på strejken men de är ju uppe i luften nu. Så det lär ta tid...

Någon som har koll på Svenskt Näringslivs konfliktersättning? Alla de kostnader SAS haft för ombokning, boende osv bör väl den kunna ta i någon mån?
https://www.almega.se/app/uploads/imported/Broschyr-skadeberakning-A.pdf

Ja, utifrån texten i infobladet så borde SAS kunna få ersättning för merparten av sina kostnader. Frågan är väl snarare om det inte finns någon form av ersättningstak. Jag har svårt att se att Svenskt Näringsliv sitter med en halv miljard på banken som de gladeligen lämnar över till SAS.

Ja, utifrån texten i infobladet så borde SAS kunna få ersättning för merparten av sina kostnader. Frågan är väl snarare om det inte finns någon form av ersättningstak. Jag har svårt att se att Svenskt Näringsliv sitter med en halv miljard på banken som de gladeligen lämnar över till SAS.
Svenskt näringsliv har väl närmare 15 miljarder i sin tillgängliga kassa...

Däremot är de såklart inte intresserade av att ge allt det till sas.. :)

Ett tag hade de ju en massa kabin personal som gjorde jobb där under slutet på strejken men de är ju uppe i luften nu. Så det lär ta tid...

Om du har EuroBonus Diamant- eller Guldstatus kommer du självklart att prioriteras.

De som hävdar att de redan fått ersättning tillhör väl alla lyxklubben Diamantmedlemmar

Nån som vet hur lång tid får man räkna med att vänta på ersättning från SAS? Kan tänka mig att dom har fullt upp.

Du kan ju se hur lång de hunnit med hjälp av referensnumret

Case.jpg

Skickade mitt claim i torsdags och det står fortfarande bara som registrerat men jag kan tänka mig att dom slussas olika vägar beroende på komplexitet

Toppen