Senaste nytt

SAS piloter i strejk?

Trygg-Hansa, som jag har, ger ingen ersättning för kostnader som uppkommit på grund av strejk. Kanske andra försäkringsbolag har andra villkor dock?

Nu blev jag inte drabbad av strejken den här gången men det kanske kan vara en idé att se över hemförsäkringen och reseskyddet.

Kan vara ett skäl att kika på andra försäkringsbolag. Har för mig att tex LF inte har något sådant undantag, men har inte dubbelkollat. Amex försäkring gäller vid strejk förutsatt att man bokat resan innan strejken meddelades.

Jag hoppas verkligen SAS slipper denna smäll som kan sänka bolaget totalt. Håller på med mina hotell/restaurangkvitton nu på många tusen kronor för veckan och bara där lär SAS drabbas av en hård smäll med tanke på hur många vi var som satt fast ute i världen.
Det kan man kalla extraordinärt - för kunderna :)

Att ena dagen är dom slavarbetare och nästa dag #livingthedream #crewlife

Har man strejkar en hel vecka pga nästintill omänskliga arbetsförhållanden, och satt hundratusentals resenärer i klistret så kan kan väll bjuda på en bild när han grinar eller äter knäckebröd och vatten för att vara lite konsekvent.
Ett tvärsnitt av samhället i stort även bland piloter :) gällande etik och moral. Marknad&kommunikation har ett arbete att göra efter detta, utan tvekan kring hur man uppträder i sociala kanaler.

De flesta bör väl kunna få ersättning ur sina reseförsäkringar för direkta kostnader. Det är en bättre lösning än att profitera på SAS miljardförlust. Så kan vi alla fortsätta utnyttja Eurobonus fördelar ett tag till :)

Ja, vill man verkligen ha någon slags ersättning kan man ju åka ut till Djursholm och sno en trädgårdstomte från en SAS-Pilots mansion.

Det kan man kalla extraordinärt - för kunderna :)

Ja jag har självklart förståelse att kunder som tappat arbetsinkomster vill ha extra kompensation. I Mitt fall blev det endast många krognotor och en tränad lever denna vecka då jag turligt nog kunde sköta mina engagemang lokalt denna gång. Betalar nu SAS många av mina utlägg samt kompenserar för nedgraderingarna till economy är jag ok med det och fortsätter förhoppningsvis njuta av Skandinaviens bästa bonusprogram alla kategorier i många år framöver.

Ja, vill man verkligen ha någon slags ersättning kan man ju åka ut till Djursholm och sno en trädgårdstomte från en SAS-Pilots mansion.

Det kanske inte är att rekommendera. Trädgårdstomtar kan vara ganska läskiga. Har jag sett på film...

Men det kliar ju i fingrarna att kräva ersättningen från piloternas fackförbund. Nu drabbades inte jag men någon här skulle väl kunna ta en för laget och testa ;)

Tomtar i alla ära, ser du en så här i någons trädgård så ta den också.

Celebration Mickey is a 2-foot-tall (0.61 m), 100-pound (45 kg), 24-karat-gold authentic Mickey Mouse sculpture.
The sculpture was produced in 2001 by the Great Western Mint in Orem, Utah to commemorate Walt Disney's 100th birthday.

Mickey.jpg

Så var första ersätttningen klar och godkänd! Jag körde fredagen då jag blev ombokad och sju timmar sen till resmålet genom mitt Amex Platinum.

Kanonservice som vanligt, och de ersatte mina måltider, lite skumpa och några drinkar, Uber resor under dagen med många timmars mellanlandning samt Uber till hotellet framme på resmålet. :cool:

Toppen