Så uppfattar jag det också, allt annat är sekundärt. Det kan man nog bli provocerad av.It's not just a job it's an adventure.
Vad blir du provocerad av?
Nu är det ju så att bara för att facket bestämmer att man skall strejka så betyder det inte att alla piloter håller med.Att ena dagen är dom slavarbetare och nästa dag #livingthedream #crewlife
Har man strejkar en hel vecka pga nästintill omänskliga arbetsförhållanden, och satt hundratusentals resenärer i klistret så kan kan väll bjuda på en bild när han grinar eller äter knäckebröd och vatten för att vara lite konsekvent.
Är det förbjudet att arbeta under strejk? Finns det något rättsligt efterspel för de som går till jobbet?Nu är det ju så att bara för att facket bestämmer att man skall strejka så betyder det inte att alla piloter håller med.
Var jobbar han? Linje 2 mellan Barnängen och Sveaplan?Kan inte hjälpa att bli lite provocerad.
![]()
Är det förbjudet att arbeta under strejk? Finns det något rättsligt efterspel för de som går till jobbet?
(genuint intresserad)
Det finns väl inga regler om strejkbryteri i arbetsmarknadslagstiftningen. Dock, när mitt fackförbund sa att de var beredda att strejka så tittade jag på möjligheterna att jobba ändå. Det hade jag inte fått göra. Om jag var uttagen i strejk av facket så skulle jag inte få jobba.Är det förbjudet att arbeta under strejk? Finns det något rättsligt efterspel för de som går till jobbet?
(genuint intresserad)
Kan man bli uttagen i strejk om man inte är med i fackförbundet?Det finns väl inga regler om strejkbryteri i arbetsmarknadslagstiftningen. Dock, när mitt fackförbund sa att de var beredda att strejka så tittade jag på möjligheterna att jobba ändå. Det hade jag inte fått göra. Om jag var uttagen i strejk av facket så skulle jag inte få jobba.
Du har rätt att strejka ändå men du kan inte tvingas till det.Kan man bli uttagen i strejk om man inte är med i fackförbundet?
Finns ju de piloter som inte är med men nu inte fick/kunde jobba. Får de då lön som vanligt?