aldrighemma
Medlem
Så vitt jag vet så är medlemskap i fackförbund frivilligt?Nu är det ju så att bara för att facket bestämmer att man skall strejka så betyder det inte att alla piloter håller med.
Så vitt jag vet så är medlemskap i fackförbund frivilligt?Nu är det ju så att bara för att facket bestämmer att man skall strejka så betyder det inte att alla piloter håller med.
Ja det blir ju allt tydligare att det var det där som var den egentliga anledningen till strejken
Jag förstod det som att 30% var inklusive dom 5% ej fackanslutna piloterna i "stora" SAS, vet dock inte säkert.Rätta mig gärna men jag tror andelen ligger på ca 30% idag?
Jag tror att 30% är inklusive övriga underleverantörer också? Flybe t ex.Jag förstår inte hur de kommer upp till 25% när de inte ens har 10% av planen?
Jag säger som jag brukar...Vad hände med kärnfrågan att de jobbade jämt, aldrig hemma på helger och visste inte hur de skulle jobba? Är det nu precis lika som tidigare i det nya avtalet?
Det är ju därför jag frågar eftersom de tog den som ”det är synd om oss” och då blir det ju ganska beklämmande om där inte blev någon ändringJag säger som jag brukar...
Hur man jobbar och hur man är ledig, är något dom VET när dom ger sig in i branschen, och jag tror inte dom tycker att det är så farligt egentligen.
Men det är ju lätt att dra upp just det när man vill ha sympatier från andra.
Det är ju därför jag frågar eftersom de tog den som ”det är synd om oss” och då blir det ju ganska beklämmande om där inte blev någon ändring