Någon här inne som har testat att få ersättning enligt förordning 261/2004?
Du kan bli ersatt vid flygstrejk - Konsument Europa
Du kan bli ersatt vid flygstrejk - Konsument Europa
Kan svara mig själv nu.Kan boka om min resa med Sas plus (A) men då bokas det om till F.
F är inte listad som något som ger poäng.
Någon som har erfarenhet om biljetter bokade i F och att få poäng krediterat som vanligt?
@Myllys35 & @M.K - håller med jag hoppas också på att SAS kan slippa dessa kostnader. Det var mer för att ge tips och svar på vad @Minna undrade över, sen vad man väljer att göra är individuellt.
Däremot är direkta kostnader och utebliven semester/resa två olika ting. Ingen kommer ersätta dina uteblivna hotellnätter på den destination du inte kom till eller det jobb du inte kunde utföra, därav kanske en ersättning på 250-600€ kan uppfattas som en mild tröst.
De flesta bör väl kunna få ersättning ur sina reseförsäkringar för direkta kostnader. Det är en bättre lösning än att profitera på SAS miljardförlust. Så kan vi alla fortsätta utnyttja Eurobonus fördelar ett tag till![]()
De flesta, eller alla(?), reseförsäkringar börjar gälla när resan har påbörjats. Dvs inte om redan uteblir som i detta fall.
De flesta, eller alla(?), reseförsäkringar börjar gälla när resan har påbörjats. Dvs inte om redan uteblir som i detta fall.