Min bästa kompis är nybliven kapten på Delta airlines, han har svensk mamma och amerikansk pappa. Hans mammas föräldrahem är granne med mitt föräldrahem norr om Stockholm.
Han växte upp i Nebraska och efter skolan ville han bli pilot, jobba som fan på ”walmart” på helgerna för att ha råd med sin pilot utbildning... han trodde allt skulle lösa sig snabbt men han fick fortsätta helgarbetet på walmart för att ha råd med flygtimmarna som helt plötsligt kosta en massa... efter en tid fick han jobb på United(för o köra lokal buss, mellan Denver-Phoenix Denver-salt lake city osv...
efter en tid(10år så kom han upp sig och fick uppfylla sin dröm, börja flyga ”stora plan internationellt”. Så nu Jobbar han och flyger lång linjer med utgång från Denver(Hawaii, Paris osv).
Men nu till poängen. Jag pratade med han under strejken, han är väldigt nöjd med sin lön, en massa försäkringar och tilläg som fungerar i USA, men han hade 8000usd i lön som kapten. Dock så sa han att en av dom bästa sakerna att med att flyga för Delta är att man får schemat den 14:e månaden före... så han visste sitt schema 6 veckor framåt. Så han bara skratta rakt ut åt det svenska pilotfacket....
Detta bekräftar ju bara hur patetisk Mr Pershagen är... han vet för lite om internationell lufttransport.