Senaste nytt

SAS nya hemsida

Alltså, detta problem uppstår för att man just byter lösenord. Ta kontakt med supporten och be dom fixa, enda kända sättet såvitt jag vet.
Ok intressant. Jag har haft detta problem ett par dagar, vilket fick mig till att testa nollställning av mitt lösenord idag. Så i mitt fall är det inte lösenordsbyte som triggat felet. Får ringa in i morgon och fixa.

Kan tipsa er om att använda passkey, funkar riktigt smutt för mig. Det enda som saknas nu är möjligheten att aktivera tvåfaktor-autentisering. Vansinne enligt mig att inte erbjuda det.

Kan tipsa er om att använda passkey, funkar riktigt smutt för mig. Det enda som saknas nu är möjligheten att aktivera tvåfaktor-autentisering. Vansinne enligt mig att inte erbjuda det.
Lite lustigt att det saknats under så lång tid, ja. Men med Passkey så minskar behovet av det ändå ganska ordentligt. Det jag saknar hos de flesta som implementerat stöd för passkeys är möjligheten att radera lösenordet helt och därigenom spärra den inloggningsmetoden till kontot i fråga.

Ok intressant. Jag har haft detta problem ett par dagar, vilket fick mig till att testa nollställning av mitt lösenord idag. Så i mitt fall är det inte lösenordsbyte som triggat felet. Får ringa in i morgon och fixa.
Fick du löst problemet genom att ringa? När jag kontaktade SAS via chatten så sa de bara att de är medvetna om problemet och att de jobbar på att lösa det. Jag får vänta tills det är åtgärdat.

Lite lustigt att det saknats under så lång tid, ja. Men med Passkey så minskar behovet av det ändå ganska ordentligt. Det jag saknar hos de flesta som implementerat stöd för passkeys är möjligheten att radera lösenordet helt och därigenom spärra den inloggningsmetoden till kontot i fråga.
Jamen exakt, så länge du fortfarande kan logga in med lösenord så anser jag att 2fa behövs för att säkra upp kontot.

Samma här. Chattade nyss med kundtjänst som påstod att de inte alls kände till något problem och att det nog är löst inom kort. Nollkoll alltså.

Jag ringde in och fick besked att de känner till problem för 'några få användare'. Samt att de jobbar på det. De kunde inte göra mer än så och erbjöd sig boka över telefon etc under tiden. De nämnde även att man kunde prova att byta lösenord till något 'helt annat än man tidigare använt', vilket eventuellt kunde fixa problemet. Dock inte provat det själv.

Således bara att vänta verkar det som. Rätt kass att ha en sån problematik körandes i flera dagar.

Verkar alltså som om de slutat att synca mellan servrarna, för det är vad de behöver göra. Och de kunde/ville trigga detta manuellt förut. Men troligen är det för många som ringer in och vill ha hjälp, så de har gett upp. Och hoppas att någon mellan stolarna plockar upp alla missade användares problem och bara löser dem....

passkey inlggning fungerar nu inte heller för mig. Loggar in på sas.se, slängs över till flysas.com/en i oinloggat läge.

Så där har det sett ut ibland och någon/några sekund senare ändas knappen "Log in" till inloggat läge med profilinfo. Men det händer inte nu även om man väntar länge.

Appen är inloggad, men när jag ska göra något i appen som kräver browser (tex boka en sas-award) går den i samma cirklar för auth.flysas.com och vanlig epost/lösen-inloggning.

Efter ett par försök med det får jag nu "ditt konto är spärrat, se din epost för instruktioner", men ingen epost är skickad.
Spärr-meddelandet kommer inte på desktop och sas.se

Last edited:
Toppen