Tonton
Medlem
Ungefär som awardfares då? Förutom att på af visas bara det andra sökt på så väldigt ofta finns inte det som står.
Tycker Award Finder är bra men vore bättre med fler uppdateringar.
På AwardFares - beror på rutten. Skillnad om det är en rutt som ingår i de rutter som söks kontinuerligt automatiskt eller en rutt som någon har alert på. Sedan tillkommer som sagt även när andra söker på rutten. Nu handlade detta iofs inte om AwardFares, så det är väldigt Off-topic.
Jag tycker idén med Award finder hos SAS är bra, men att den enbart söker en gång per 24h gör den tämligen värdelös imho, speciellt när de inte skriver ut det tydligt när sökningen senast är gjord. Det gör att man blir besviken när man ser tillgång, klickar på det, och sedan så finns inte tillgängligheten.
Är det bara rena SAS-flighter jag söker, vilket ju är det som Award Finder hittar, så brukar jag personligen göra såhär:
1.För att söka i allmänhet om det finns något trevligt att boka: https://awardhacks.se/List - älskar Awardhacks lista. Gör det enkelt att få översikt och söka snabbt med cmd+f. Hovrar man över resultatet så visas det också när sökningen gjordes - så man vet om det är relativt nytt, eller gammalt resultat.
2. För att söka och hitta vid ett specifikt släppt (typ som när SAS massläppte ICN tidigare i år) så söker jag gärna med tidslinjen på Awardfares och söker igenom mängder med datum i realtid. Då kan man snabbt hitta passande datum och klicka sig in på bokningsidan och boka.
I både fall 1 och 2 här så tycker jag fortfarande att tredjepartslösningar (som Awardhacks eller AwardFares slår SAS på fingrarna när det kommer till dessa funktioner.
Award Finder är en bra start - men det måste tillkomma mer funktioner/högre frekvens på sökningar för att bli något vettigt imho.