chr_lindstrom
Medlem
Tidigt skede såklart, men kan tänka mig att
Högst spekulativt nu, men får i alla all intrycket att du täcker in rätt många anslutningar från Frankfurt om du kör en fakiravgång från Luleå runt 05:00 och är nere i Frankfurt 08:00 och sedan flyger upp kärran runt 20:00 och landar i Luleå vid 23:00. Du skulle dessutom kunna köra med en CRJ för att öka på kabinfaktorn. Utmaningen blir såklart crew och att du mest troligen måste ha crew stationerad i Luleå hela tiden för att få det att funka.Ett nätverksbolag som småhubbar i Arlanda kommer att ha en stor fördel i att de kan få en betydligt högre frekvens med att ta både passagerare som ska till Stockholm och de som ska vidare ut i världen. Lufthansa kanske skulle kunna fylla en avgång om dagen från Umeå/Luleå till Frankfurt, men då det bara blir en avgång om dagen istället för 6 så blir det bara få anslutningar som går bra tidsmässigt.
Samma problem som för de frekventa resenärerna mellan Umeå och Göteborg, bara för att det på de typ 20 resande per avgång går att fylla ett flyg per dag betyder det inte att den avgången skulle passa majoriteten av resenärerna.