Senaste nytt

SAS köps av KLM/Air France med avsikt att lämna Star Alliance för Skyteam

ARN01

Medlem
Man måste ändå ge Anko lite kred för detta svar på frågan om kritiken gällande Skyteam.
Han kan såklart inte svara något annat men för komiskt ickesvar ändå.
”Jag är inte säker på att jag håller med. Fördelen med Sky Team är bland annat tillgången till flera flygsamarbeten exempelvis genom Delta i USA”, säger Anko van der Werff.
 
Om man fortfarande får fast track och sas lounge efter mergern kanske man skulle hoppa över men då blir det inte en direkt till BKK :(

Skickat från min SM-G990B2 via Tapatalk
 

bvs

Medlem
Blir nog att styra över resandet till Japan Airlines eller All Nippon Airways även om det kostar betydligt mer för resor till Asien, men bekvämt blir det ju i alla fall.
Är också tacksam att jag bränt mina eurobonus poäng så man slipper stressa med att boka resor när alla ska bränna sina poäng de kommande månaderna.

Som en fotnot så har Flyingblue partnership med JAL så du tjänar miles/XP och kan boka awards. https://www.flyingblue.us/en/earn-spend/partners/airline/airline-japan-airlines
 

marbe166

Medlem
Du behöver 10 interkontinentala flyg i business under ett år (och Nordafrika räknas som inom Europa). Du får 200 poäng per flyg och du behöver 2000 poäng för Senator status.
Med intra-Europaanslutning så får du 480 poäng för en t/r i business, så 4 sådana plus 4 Europaflighter i Economy (eller 2 i Business) så har du din Senatorstatus.

Dock: 1000 av de 2000 poängen måste flygas på Miles&More-metall (LH/LX/OS/SN/LO/EW/EN/OU/LG).
 

Fredrik

Medlem
Med intra-Europaanslutning så får du 480 poäng för en t/r i business, så 4 sådana plus 4 Europaflighter i Economy (eller 2 i Business) så har du din Senatorstatus.

Dock: 1000 av de 2000 poängen måste flygas på Miles&More-metall (LH/LX/OS/SN/LO/EW/EN/OU/LG).

Så är det men kostnaden för det kommer inte vara några 30 tusen. Det kommer snarare vara 130 tusen. Det är inte trovärdigt att det skulle gå att komma under 100 tusen. Jag menar, visst kan någon visa att det går att åka till Asmara eller Djibouti för lägre kostnad men då är man ju ändå där för jobb så det kostar 0 i egna plånboken.

Jag är precis som @Minnesinger intresserad av att höra hur man kan tjäna in Senator för 30 tusen.

För övrigt motsvarar Senator EBG. Star Gold är Star Gold.

Star Gold kommer vara svårare att åstadkomma från Stockholm och Sverige framöver.
 

Tobbe.O

Medlem
Jag tror det blir bra även om det kommer ta lite tid i övergången till sky team. Tror EuroBonus blir kvar då det är ett mycket starkt varumärke :)

Framför allt glad över nya friska pengar till SAS och förhoppningsvis en nytändning :)
 
Toppen