Senaste nytt

SAS köps av KLM/Air France med avsikt att lämna Star Alliance för Skyteam

Homer

Medlem
Alitalia var ju dock ett hopplöst case och täcker inte lika stor area som Skandinavien. AF var ju dock intresserade av ITA,

Stor area men glest befolkat och liten befolkning.
Dessutom är en stor del snåljåpar därför blir det Ryan och Wizz istället för American Airlines och Cathay på Arlanda.

SAS är ju f.ö. minst lika hopplöst som Alitalia, ständigt på ruinens brant pga bortskämda överbetalda anställda
och enbart statliga bidrag som gjort att det överlevt..
 
Stor area men glest befolkat och liten befolkning.
Dessutom är en stor del snåljåpar därför blir det Ryan och Wizz istället för American Airlines och Cathay på Arlanda.

SAS är ju f.ö. minst lika hopplöst som Alitalia, ständigt på ruinens brant pga bortskämda överbetalda anställda
och enbart statliga bidrag som gjort att det överlevt..
Ja det stämmer till viss del, frågan är kommer det se ut så i framtiden efter chapter 11?
 

GOTBound

Medlem
Stor area men glest befolkat och liten befolkning.
Dessutom är en stor del snåljåpar därför blir det Ryan och Wizz istället för American Airlines och Cathay på Arlanda.

SAS är ju f.ö. minst lika hopplöst som Alitalia, ständigt på ruinens brant pga bortskämda överbetalda anställda
och enbart statliga bidrag som gjort att det överlevt..
Semi-OT: Samt i en jämförelse låga reallöner ur löntagarperspektiv [ men inte ur ett arbetsgivarperspektiv] vilket påverkar konsumtionsmönstret negativt inkl. betalningsvilja för premiumkabiner hos privatpersoner.

Ett perspektiv vi ofta bortser från här på forumet eftersom vi befinner oss i en ngt trång sk. ”åsiktskorridor” [hittar inget bättre ord även om det är med perspektiv än åsikt i sakfrågan].
 

Vera

Medlem
Stor area men glest befolkat och liten befolkning.
Dessutom är en stor del snåljåpar därför blir det Ryan och Wizz istället för American Airlines och Cathay på Arlanda.

SAS är ju f.ö. minst lika hopplöst som Alitalia, ständigt på ruinens brant pga bortskämda överbetalda anställda
och enbart statliga bidrag som gjort att det överlevt..
Vi kanske kommer att se flera förvärv som en konsekvens LH köper Norweigan för att stärka den skandinaviska delen. Spännande tider väntar
 

augu12345

Medlem
Ja precis, givetvis är det så att SAS kommer att fokusera på Köpenhamn nu istället för Stockholm och Oslo som support.
På vilket sätt skulle detta vara en skillnad från idag? SAS har EN året-runtlinje till USA från ARN, 2-3 säsng - är det överhvuudtaget möjligt att fokusera mindre?
 
Toppen