Ubbe
Medlem
Nja det stod " and redeem points on SAS and on non-air partners." Det tolkar jag som att vi inte kommer att tjäna poäng på övriga *A. Om så inte lite surt.Det stod dock "redeem" också.
Nja det stod " and redeem points on SAS and on non-air partners." Det tolkar jag som att vi inte kommer att tjäna poäng på övriga *A. Om så inte lite surt.Det stod dock "redeem" också.
Varför?Ah, och antar att 2-4-1 riskerar att finnas kvar men enbart kunna användas på SAS-metall när *A försvinner.
Varför skulle SAS dra sig ur en marknad där de har hög lojalitet för varumärket? Att enbart peka på danska ägarintressen existerar, gör inte det ointressant att fortsätta vara den dominanta skandinaviska aktören.Nej, SAS är inte "fortfarande SAS". Skandinaviska SAS är nu danska SAS (+franskt och amerikanskt) där Köpenhamn blir den självklara skandinaviska hubben. Huvudkontoret lär aldrig ligga kvar i Stockholm inom överskådlig framtid. Rimligtvis bara folk boende i sydligaste Sverige som kan se något positivt i det som ändå främst åker via Kastrup.
Personligen hoppas jag att Lufthansa eller annan större aktör ser möjligheten att nu göra Arlanda till en riktig hubb. Den dagen är det bye, bye danska SAS för egen del.
Hur var det nu med läsförståelsen?Nja det stod " and redeem points on SAS and on non-air partners." Det tolkar jag som att vi inte kommer att tjäna poäng på övriga *A. Om så inte lite surt.
you will be able to accrue and redeem points on Star Alliance partners
Vi har ju kunnat boka LH first utan att ha M&M så varför ska vi ha FB för att boka La P.??? det kan ju bli andra poäng som krävs med det klara nog sas av att ändra7/jämka. Man har ju ändrat det förut.Finns väl en uppsida med detta och det är AF La Première som är överlägset det mesta inom Star Alliance men det bygger väl på att SAS lojalitetsprogram går in i AF för annars lär det bli svårt att boka.
SAS (AF-KLM + Danmark) kommer säkerligen vara intresserade av att ha kvar sina marknadsandelar i Skandinavien. Frågan är hur många svenska konsumenter som är intresserade av att mellanlanda i Köpenhamn, Amsterdam eller Paris varje gång de ska ut i Europa eller världen.Varför skulle SAS dra sig ur en marknad där de har hög lojalitet för varumärket? Att enbart peka på danska ägarintressen existerar, gör inte det ointressant att fortsätta vara den dominanta skandinaviska aktören.
Tror du inte att AF-KLM och de övriga kommer vilja ha kvar sina marknadsandelar i Sverige, även om HQ flyttar till CPH.
Men det står också "Hur var det nu med läsförståelsen?
Såhär står det:
Men på vad baserar du antagandet att Arlandas direktlinjer kommer minska? Danskarnas ovilja att serva Stockholm av ren avsky? Ifall det finns underlag och betalningsvilja (som krävs för att LHG skulle göra som du hoppas) att ha direktlinjer från Stockholm så är väl perfekt för att fortsätta att göra det, minst till samma utsträckning som idag. Som du säger, lämnar "danska SAS" dörren öppen för LHG eller någon annan, så kommer de förlora sin dominans, ergo varför skulle det göra det?SAS (AF-KLM + Danmark) kommer säkerligen vara intresserade av att ha kvar sina marknadsandelar i Skandinavien. Frågan är hur många svenska konsumenter som är intresserade av att mellanlanda i Köpenhamn, Amsterdam eller Paris varje gång de ska ut i Europa eller världen.
Förhoppningsvis leder till det till att annan aktör (t.ex. LHG) ser möjligheten att ta marknadsandelar i Skandinavien och satsar stenhårt på Arlanda som hubb. Då kan SAS få det svettigt att försvara sina marknadsandelar. En intressant strid om de skandinaviska resenärerna kan mycket väl följa.
Ja. Det står OCKSÅ så.Men det står också "
- As a EuroBonus member, you can continue to accrue and redeem points on SAS and on non-air partners.
Det gör de redan via Eurowings. men någon vidare hub för LH på Arn låter inte troligt.SAS (AF-KLM + Danmark) kommer säkerligen vara intresserade av att ha kvar sina marknadsandelar i Skandinavien. Frågan är hur många svenska konsumenter som är intresserade av att mellanlanda i Köpenhamn, Amsterdam eller Paris varje gång de ska ut i Europa eller världen.
Förhoppningsvis leder till det till att annan aktör (t.ex. LHG) ser möjligheten att ta marknadsandelar i Skandinavien och satsar stenhårt på Arlanda som hubb. Då kan SAS få det svettigt att försvara sina marknadsandelar. En intressant strid om de skandinaviska resenärerna kan mycket väl följa.
Men det står också "
- As a EuroBonus member, you can continue to accrue and redeem points on SAS and on non-air partners.