Hur menar du nu? Du kan arbeta en hel dag hemma i Sverige/Danmark och därefter flyga till Hong Kong. Där kan du anlända eftermiddag, komma i ordning på hotellet och acklimatisera dig inför nästa arbetsdag (eller ta en arbetsrelaterad middag/sent möte).
Hem flyger du rakt över natten, kan jobba en hel dag i Hong Kong, äta en arbetsrelaterad middag, och sedan landa tidigt i Köpenhamn, så tidigt att du i princip kan vara på ditt arbete i centrala Stockholm vid 9-snåret.
I dagens läge går man bet om en halv arbetsdag på hemmaplan innan avresa. Därtill sitter du en hel arbetsdag på planet på vägen hem.
Solklart bättre.
Tänk så här, du ska jobba måndag-onsdag i Hong Kong, åker du då på söndag så kommer du med dagens schema fram till Hong Kong 7 på morgonen och kan vara på kontoret centralt i Hong Kong runt 9-tiden och göra en hel arbetsdag. Om du istället åker med de nya tiderna från Köpenhamn på söndag så kommer du landa på måndag runt 15-tiden och arbetsdagen är "förbrukad" och du måste i så fall åka lördag kväll för att kunna arbeta på måndag.
Hemresan blir självklart bättre när du kan åka vid midnatt och landa morgonen dagen efter istället för att åka på morgonen och landa på eftermiddag.
Beroende på när du ska jobba och åt vilket håll du åker så kan det vara bättre med nuvarande tiderna från Stockholm och andra gånger med Köpenhamns avgångstider.
Personligen när jag reser från Asien till Europa föredrar jag dagflighter då mina resor dit alltid varit privata i dagsläget, dvs jag åker hem på söndag morgon och landar i Stockholm söndag eftermiddag och ställer om dygnet så jag kan gå och jobba normalt på måndag morgon.