NotRyan
Medlem
Nej... Vill du ha sönder Boracay fullständigt? Bättre med Puerto Princesa då....Precis, nu väntar jag bara på öppningen av internationella terminalen på MPH och en linje HKG-MPH och en linje från SIN/HKG till PPS.
Nej... Vill du ha sönder Boracay fullständigt? Bättre med Puerto Princesa då....Precis, nu väntar jag bara på öppningen av internationella terminalen på MPH och en linje HKG-MPH och en linje från SIN/HKG till PPS.
Lite OT:Nej... Vill du ha sönder Boracay fullständigt? Bättre med Puerto Princesa då....
Lite OT:
Haha..Boracay är redan sönder sedan många år men jag har många vänner där. Gällande Puerto Princesa (och Palawan)så händer det mycket där just nu.
Edit: Jag vet att SQ aviserat att flyga med Silk Air SIN-MPH när internationella terminalen öppnar.
Nu är inte jag den som skall lägga mig i dina synpunker när du är expert på detta, men på CHECK-IN.dk så står det att det är en A330 som skall flyga linjen.Funderar lite på hur man löser maskinplaneringen.
CPH - HKG tar ju något längre tid är ARN - HKG - och framför allt är uppehållet betydligt längre i Hongkong än med nuvarande upplägg. Det innebär förstås ett mindre effektivt utnyttjande av hårdvaran.
Avgång 20.55 från Köpenhamn skulle tyda på att man kommer att flyga 340 i stället för 330.
Alla äldre 330 är ju redan upptagna på helt andra tider från Köpenhamn (avgångar i spannet 10.30 - 13.00) och från Oslo.
Det räcker heller inte att flytta ner 1 maskin från Stockholm för att flyga linjen eftersom den kommer att få en omloppstid på hela 33 timmar och 25 minuter.
Flyttar man ner två maskiner finns ingen tillräckligt kort linje att kombinera med 965/966 (möjligen en dagtur inom Europa). Och dessutom måste man då lägga ner ytterligare en linje från Stockholm.
Allt tyder alltså på att det blir 340 på nya Hongkonglinjen - och att en av de nuvarande 340-linjerna i stället får 330 (943/944?).
Lite av det antyds väl också i pressreleasens formulering:
In order to be able to exploit the new airport slot and offer a night flight to Scandinavia from Hong Kong, the route needs to be flown from Copenhagen for operational reasons.
Personligen tror jag på helt andra orsaker till förändringen, än de som nämns i pressreleasen, och vi ska nog inte bli förvånade om det inte kommer att följas av ytterligare förflyttningar från Stockholm till Köpenhamn.
Är inte veckodagarna i pressreleasen mysko?
Den går ej från Köpenhamn måndag o tisdag och ej från HongKong onsdag och torsdag?
Är det felskrivning, eller är det något spännande på gång?
Planet som skulle gått på måndag skulle varit framme tisdag eftermiddag och sedan gått tillbaka natten mot onsdag, men efter midnatt, dvs onsdagenÄr inte veckodagarna i pressreleasen mysko?
Den går ej från Köpenhamn måndag o tisdag och ej från HongKong onsdag och torsdag?
Är det felskrivning, eller är det något spännande på gång?