Budgetresenär
Medlem
Vet någon hur det brukar vara med awardplatser när SAS öppnar/flyttar en rutt? Kan vi förvänta oss vidöppet med awardplatser imorgon när bokningen öppnar, eller?
Nu är det ju ingen helt ny linje, bara en ny avgångsflygplats, så redan tagna awards kommer ju flyttas med. Mitt tips är att det inte kommer några nya platser.Vet någon hur det brukar vara med awardplatser när SAS öppnar/flyttar en rutt? Kan vi förvänta oss vidöppet med awardplatser imorgon när bokningen öppnar, eller?
Det blir intressant att se vilken prisnivå det blir på linjen. Periodvis har det ju varit bra priser från Stockholm. Vilket inbjudit till att ta ta en Hong Kong trip. Men kanske kan konkurrensen med Cathay bli tuff från CPH? Innebärande priskrig i framförallt lågsäsong.
I vilket fall som helst borde man kanske kunna se fram emot någon sorts ”premiärkampanj” framöver?
Helt inne på @Canadien teori. Alla som bokar från Stockholm kommer ju flyttas till avgång från Köpenhamn istället så planen lär redan vara halvbokade nu när linjen öppnas. Sen kanske de kör lite kampanjer för att få igång lite PR om detta och snack om linjen. Men förvänta dig inte öppen bok på awards och biljetter för 2500 kronor i economy.Vet någon hur det brukar vara med awardplatser när SAS öppnar/flyttar en rutt? Kan vi förvänta oss vidöppet med awardplatser imorgon när bokningen öppnar, eller?
Jag tror nog att en hel del gillar tiderna. För affärsresenärer får man dock tro att de nya tiderna passar betydligt bättre. I SAS pressmeddelande talas det om bristande lönsamhet, det är väl detta man nu försöker råda bot på med "bättre" tider anpassade för såväl transfer som p2p i affärer.Många verkar negativa om de gamla tiderna från Stockholm t HKG men jag uppskattade verkligen hemresan med avgång från HKG på morgonen, titta på 4 filmer och sen var man hemma och i fas med tidskillnaden. Däremot var det lite störande att landa tidigt och sen få hotellrummet först kl 14 på nerresan.
Beror ju på åt vilket håll affärsresenären åker. Ska man jobba en hel dag i Hong Kong är det ju bättre att landa vid 7 än 15. Nu blir det så åt andra hållet istället.Jag tror nog att en hel del gillar tiderna. För affärsresenärer får man dock tro att de nya tiderna passar betydligt bättre. I SAS pressmeddelande talas det om bristande lönsamhet, det är väl detta man nu försöker råda bot på med "bättre" tider anpassade för såväl transfer som p2p i affärer.
Exakt, just av denna anledning åkte jag SAS ut sist via ARN. Landade måndag 7:20 och kunde arbeta fr ca 9 på kontoret.Beror ju på åt vilket håll affärsresenären åker. Ska man jobba en hel dag i Hong Kong är det ju bättre att landa vid 7 än 15. Nu blir det så åt andra hållet istället.
För besök på Sunday brunch på Ozon blir det ju perfekt med avgång natten till måndag så man kommer hem måndag förmiddag till Stockholm och kan jobba.
Finns ju helt klart för och nackdelar med båda tiderna. Går ju att köra kort weekend nu utan att ta några timmar av arbetsdagen, och lite mer poäng också för oss som startar i Stockholm.
Hur menar du nu? Du kan arbeta en hel dag hemma i Sverige/Danmark och därefter flyga till Hong Kong. Där kan du anlända eftermiddag, komma i ordning på hotellet och acklimatisera dig inför nästa arbetsdag (eller ta en arbetsrelaterad middag/sent möte).Beror ju på åt vilket håll affärsresenären åker. Ska man jobba en hel dag i Hong Kong är det ju bättre att landa vid 7 än 15.
Många verkar negativa om de gamla tiderna från Stockholm t HKG men jag uppskattade verkligen hemresan med avgång från HKG på morgonen, titta på 4 filmer och sen var man hemma och i fas med tidskillnaden. Däremot var det lite störande att landa tidigt och sen få hotellrummet först kl 14 på nerresan.
CHECK-IN.dk har uppdaterat texten för en dryg timme sedan, och nu står det att linjen ska flygas med Airbus 340-300.Nu är inte jag den som skall lägga mig i dina synpunker när du är expert på detta, men på CHECK-IN.dk så står det att det är en A330 som skall flyga linjen.
SAS flytter Hong Kong-rute til København - CHECK-IN.dk