Senaste nytt

SAS Eurobonus + COOP medmera = SANT?

Nu när vi ändå pratar om tveksamma metoder så har jag följande förslag:
  1. När coop-räkning A kommer så betalar person X in den som vanligt.
  2. En person Y betalar sedan in 20.000:- eller annat godtyckligt belopp på samma OCR-nummer på räkning A via betalo. Person X ligger då 20.000:- plus på sitt Coop-konto, person Y ligger 20.000:- minus. Person Y har tjänat 20.000 coop-poäng på betalningen.
  3. Person X återgäldar tjänsten och betalar 20.000 kronor på person Ys coop-räkning B via betalo. Personerna X och Y har då båda saldo 0 på sina respektive konton, och person X har tjänat 20.000 poäng på transaktionen.
  4. Repeat

Alternativt skaffar man sig något annat av korten som har 0% avgift på betalo, och snurrar betalningar mellan detta kort och Coop. På så sätt för man över krediten till olika kreditgivare hela tiden. Enligt Amex villkor får man inte betala en amex-räkning genom att belasta ett annat amex-konto, men så länge det handlar om en annan kreditgivare så borde det ju inte vara några problem. Kreditgivaren får ju sina pengar och då är krediten inte längre deras problem. Däremot kanske betalo eller Coop protesterar till slut.

Jag har inte fått något erbjudande, en kompis som skaffat Medmera Mer fick däremot hemskickat två kuponger på två "gåvor" bl.a ett kaffepaket som "tack för att han valt Coop". Inget större värde men väl en trevlig gest.

Ang att utnyttja Coop och Betalo så går det säkert att hålla på och fiffla någon gång ibland, men går man över gränsen så är det nog stor chans att man åker fast. Även om jag tror att det inte går lika långt som exemplet med Lufthansa-loungen så kan man mycket väl bli av med både kort och poäng om de missbrukas :)

Toppen