Senaste nytt

SAS Eurobonus + COOP medmera = SANT?

Har någon testat att betala in till amex? Jag fick mitt COOP MC kort i onsdags men har inte hunnit lägga en överföring ännu. Som tur är kör jag inte speciellt mycket genom mitt sas MC så det begränsar mig inte så mycket. Planerar dock att flytta över alla stående inköp till coop MC för poängens skull. Gränsen på 100k/mån kan bli lite tight men den personen jag pratade med på med mera bank sa att det går att balansera saldot under månadens gång (precis som jag gör med amex) så det kan nog gå.

La en testöverföring till amex via betalo på ett coop mastercard och det gick bra.

För de som inte handlar över 21 000 kr på Coop varje 6 mån är det väl bäst att ha ett vanligt Medmera-kort som du bara drar för att få poäng och sedan betalar du med ditt EB-Amex? Det borde då bli 0,4 EB-poäng för varje krona du spenderar, om du i sin tur betalar räkningen från Amex med ett Medmera-mer borde det bli 0,6 EB-poäng för varje krona som du handlar på Coop. Jag vet inte om sista steget är ok, dock sjukt mycket poäng per krona!

För de som inte handlar över 21 000 kr på Coop varje 6 mån är det väl bäst att ha ett vanligt Medmera-kort som du bara drar för att få poäng och sedan betalar du med ditt EB-Amex? Det borde då bli 0,4 EB-poäng för varje krona du spenderar, om du i sin tur betalar räkningen från Amex med ett Medmera-mer borde det bli 0,6 EB-poäng för varje krona som du handlar på Coop. Jag vet inte om sista steget är ok, dock sjukt mycket poäng per krona!

Helt rätt... Jag gjorde det sista steget och funkade fint - betalade onsdag med Med mera mer och Betalo - fick poängen på Coop-kontot i fredags och Amex var betald idag...

Hur lång tid ska det ta att få MedMera-kortet? Ansökte och betalade 100 kr i början av augusti och har fortfarande inte sett/hört något förutom bekräftelsemailet direkt efteråt.
Anlitar de samma korttillverkningsföretag som Club Carlson tro?

Hur lång tid ska det ta att få MedMera-kortet? Ansökte och betalade 100 kr i början av augusti och har fortfarande inte sett/hört något förutom bekräftelsemailet direkt efteråt.
Anlitar de samma korttillverkningsföretag som Club Carlson tro?

Två veckor tror jag det stod något om när jag sökte för ganska precis två veckor sen... ska byta från Coop Nord till Sthlm då det blir mer rätt, men det är väl alla BCare som ska bli medlemmar som dränker dom i jobb ;)

När jag ansökte fick jag också bekräftelsemail, men när jag ringde efter några veckor för att fråga när kortet skulle komma så hade det på något sätt fastnat i systemet. De fick makulera ansökan och jag fick ansöka på nytt. Så det kan vara en god idé att ringa dem och efterlysa kortet...

Toppen