Senaste nytt

SAS Eurobonus + COOP medmera = SANT?

Någon som testat att regga ett till kort (ej extra kort) i partners namn och använder family pooling.

Trillar poängen in?

Om du menar att poängen trillar in till Eurobonuskontot så är det lite för tidigt för att svara på. Det går inte att flytta några Coop-poäng före oktober. Men när överföringen till EB börjar fungera så borde ju familjekontot fungera på samma sätt som för andra partners, dvs poängen ramlar över som de ska en gång varje månad.

Jag och min fru har separata kort (ej extra kort) och samlar poäng tillsammans på Coop, fungerar skitbra! Så vitt jag förstod det av Coops kundservice så måste man "växla" Coop-poängen till EB manuellt senare, dvs det är något som inte sköts automatiskt.

Yes. Visserligen delar vi "vanligt" Medmera konto ihop sedan länge, men frun har ett eget Medmera Visa och jag ett Medmera Mer. Alla poäng ( eller återbäring som det var förut) samlas ihop och kan användas av båda såvitt jag förstått.

Läste genom Reseförsäkringsvillkoren som tillhör MedMera Mer kortet och hittade följande två intressanta aspekter:

4.7.3. Utländsk hyrbilsförsäkring

Ersättning lämnas för självrisken vid ersättningsbar försäkringsskada som inträffar på hyrbil eller moped/vespa (högst 100 cc) om kortet använts som betalning/säkerhet vid hyra hos en auktoriserad uthyrare på resmål i utlandet.

Ersättning lämnas endast om den försäkrade betalat en självrisk till hyrbilsföretaget för en ersättningsbar försäkringsskada.

Om skadekostnaden understiger självrisken för hyrbilens försäkring lämnas ingen ersättning.

Högsta ersättningsbelopp framgår av tabellen.​

Mycket bra för ett kort som kostar 249kr om året!

Och sedan hittade jag den här, mindre praktiskt fast roligt:
  1. 4.12. Matkompensation vid försenad hemkomst (inhandlat på Coop)

Ersättning för inhandlad mat på valfri Coop-butik lämnas om allmänt transportmedel, som den försäkrade köpt biljett för med kortet, kommer till sin slutdestination från eller till Norden, alternativt hemorten, samt vid resa inom Norden, med mer än åtta timmars försening.

Ersättning lämnas endast för kostnader som betalats med kortet.
Alltså om min yogurt går ut innan jag kommer hem p.g.a försening på resan jag betalade med kortet, så får jag en helt ny yogurt, så länge yogurten kommer från Coop. :)

Efter att inte ha fått medlemskortet på tre veckor så mailade jag - dom säger att det skickas idag och bör vara framme inom en vecka. Dock ingen förklaring på varför det tagit sån tid.

Så.... Hur går det för er med inköpen på COOP (inte räkningar och andra inköp) ?

Jag har numera gett upp att handla för över 3.500kr/mån på COOP. De saknade mig för mycket (eller mina inköp snarare) på de lokala speceributikerna, så jag gav efter...

Toppen