Senaste nytt

SAS Eurobonus + COOP medmera = SANT?

Gränsen på 100k/mån kan bli lite tight men den personen jag pratade med på med mera bank sa att det går att balansera saldot under månadens gång (precis som jag gör med amex) så det kan nog gå.

Fick du kundtjänsten att plocka bort gränsen på 50k/vecka? Jag ringde dem i onsdags och efter 20 min i kö fick jag reda på att beställningen av mitt extrakort försvunnit i hanteringen. Precis när jag lagt på luren kom jag på att jag ju också skulle ha bett dem ta bort veckobegränsningen. Men då hade jag fått nog av telefonköande för den dagen och orkade inte ringa igen.

Men vänta lite nu... Har jag varit borta för länge på semester och är lite för snurrig, eller har de ändrat villkoren nu?

Det står ju såhär på coop.se för MerMera Mer:
Få poäng på dina räkningar

Betala dina räkningar med Coop MedMera Mer hos Betalo och få 1 poäng per krona. Läs mer på www.betalo.se

Tidigare i denna tråd (inlägg #63 närmare bestämt) så pratades det om 0,5 poäng per krona vid betalning via Betalo.

Om jag förstår det hela rätt borde jag väl nu kunna få dubbla EB-poängen för varje Amex-köp jag gör. Jag försöker illustrera med ett exempel:

1. Jag handlar för 10.000 kronor på Amex en månad. Detta ger 20% EB-poäng som vanligt, dvs 2000 EB-poäng.
  2. När räkningen kommer så lägger jag in den via betalo.se och betalar med mitt Coop MedMera Mer, vilket ger mig 10.000 Coop-poäng.
  3. När jag samlat ihop en tillräckligt stor pott med Coop-poäng för att få maximal utväxling så växlar jag mot EB-poäng, vilket ger mig 20% EB-poäng, dvs 2000 poäng.
  4. Totalt för mina amex-inköp på 10.000 kronor har jag då fått 4000 EB-poäng, dvs dubbla jämfört med tidigare.
Tänker jag fel eller stämmer detta?

Nybliven medlem här :)

Har också börjat använda Coop-kortet hos Betalo för att kunna få EB-poäng i utbyte senare.Det stämmer nog Nine, är man lite finurlig så går det ju även att få nästan oändligt med Coop-poäng via Betalo. Hos min vanliga bank har man möjlighet att sätta in pengar via plusgiro. Dvs använder jag Medmerakortet och Betalo kan jag då föra över pengar till mitt vanliga bankkonto. För att sedan föra över pengar till Medmera-kortet och göra om proceduren igen.

Vill bara påpeka att det förmodligen är därför Coop spärrar vissa PG/BG, så att systemet inte ska kunna missbrukas för att få oändligt med gratis-poäng. Än så länge är dock en hel del PG/BG öppna, bl.a till en av de banker jag använder :)

...är man lite finurlig så går det ju även att få nästan oändligt med Coop-poäng via Betalo. Hos min vanliga bank har man möjlighet att sätta in pengar via plusgiro.

Finurlig? Ja på sätt och vis. Men det är så uppenbart att det strider mot syftet att man ska kunna betala räkningar genom Betalo.
Precis som den "smarta" resenären som bokade en F-biljett med Lufthansa och åt gratis i loungen varpå han bokade om sin biljett och upprepade proceduren. Snytade gratismat i VIP-loungen i ett år | Resor | SvD

"Men en domstol i München konstaterar nu att det får anses bevisat att mannen aldrig hade för avsikt att resa utan bara ville ha gratis mat. Han döms till att betala ungefär 18 500 kronor till Lufthansa."

Det fanns inget formellt förbud i reglementet, men det var givetvis ett bedrägligt beteende. Det finns väl vissa likheter med detta och att försöka skaffa "oändligt med poäng" genom att flytta pengar mellan olika egna konton.

När man skaffade VISA-kortet fick man 3.000 poäng, om det kommer
ett liknande erbjudande för Mastercard ska jag också skaffa ett :cool:

Japp, där kom den :D
5000.jpg

Toppen