Agö skrev:Och jag glömde den kanske allra viktigaste punkten. SAS ärpunktliga. Och det är ett faktum.Klicka för att utvidga...
agehall skrev:Nej, SAS är inte punktliga, men de är sällan sena. Jag anser inte att man är punktlig om man kommer fram för tidigt. Dock är det viktiga oftast att man inte blir sen...Klicka för att utvidga...
Agö skrev:Det vore för övrigt intressant att höra kritiska röster bemöta mina punkter en efter en. Och då ta i beaktan den faktiska konkurrensen på just mina linjer vilka anges i inlägget..Klicka för att utvidga...
flying skrev:Men om du absolut måste ha mothugg så...Vi utgår från ditt resmönster och väljer billigast möjliga kontors avgång runt kl 07 den 25oct från CPH-ARN med hemresa samma dag runt 17.DY 2559 sekSAS 5382 sekI rest my case!Klicka för att utvidga...
AHO skrev:Då kan du inte åka hem tidigare även om du ville, är det inte därför du betalar290 EUR för ARN-CPHför flexibilitets skull?.Klicka för att utvidga...
flying skrev:Vi utgår frånDITTresmönster och väljer billigast möjliga kontors avgång runt kl 07 den 25oct från CPH-ARN med hemresa samma dag runt 17.Klicka för att utvidga...
och får jag be dig att läsa Agös tidigare inläggflying skrev:Snälla läs vad som skrivs innan vi gör några som helst jämförelser!!!!Klicka för att utvidga...
Agö skrev:1. SAS har en tidtabell som passar affärsresenären. Jag tittade för skojs skull hur många avgångar Norwegian har på onsdag och torsdag när jag ska upp till Stockholm. Fem avgångar i vardera riktning per dag blev utfallet (i jämförelse med SAS 15/16 avgångar).DY har dessutom en inte särskilt användbar black-out mellan 08:35 och 15:30 (=inga avgångar från CPH-ARN). Det säger sig självt att en affärsresenär kan behöva boka om en resa med kort varsel - jag gör det i vart fall i snitt en av tre tjänsteresor. Med DY fungerar inte detta av förklarliga skäl. Detta är givetvis mitt huvudskäl - jag kan inte flyga med ett bolag som inte erbjuder tillräckligt många avgångar per dag på mina linjer.Klicka för att utvidga...
AHO skrev:och får jag be dig att läsaAgös tidigare inläggKlicka för att utvidga...
Concorde skrev:Det är bra att SAS är punktliga. Men det är en skev bild. Jämför SAS med dom stora inom Europa, AF/KL, BA, LH group etc så är det en stor skillnad. Majoriteten av SAS rutter går mellan OSL/CPH/ARN som är tre flygplatser utan några kapacitets problem eller akuta väderomslag, till ännu mindre flygplatser i Norden och Europa. Dom SAS jämför sig med har betydligt mer komplexa rutter, tunga destinationer och belastade hubbar. SAS är som regel precis lika sena från LHR som BA t.ex. Hur ofta är inte SAS långdistans försenade?Som sagt, det är positivt att man håller tiden bättre, men det det skall sättas i perspektiv.Klicka för att utvidga...
Concorde skrev:Det är bra att SAS är punktliga. Men det är en skev bild. Jämför SAS med dom stora inom Europa, AF/KL, BA, LH group etc så är det en stor skillnad. Majoriteten av SAS rutter går mellan OSL/CPH/ARN som är tre flygplatser utan några kapacitets problem eller akuta väderomslag, till ännu mindre flygplatser i Norden och Europa. Dom SAS jämför sig med har betydligt mer komplexa rutter, tunga destinationer och belastade hubbar. SAS är som regel precis lika sena från LHR som BA t.ex. Hur ofta är inte SAS långdistans försenade?Som sagt, det är positivt att man håller tiden bättre, men det det skall sättas i perspektiv.Klicka för att utvidga...
Agö skrev:I just detta fall råkar jag flyga enligt följande:24OCT2012 / CPH-ARN - SK406 - 13:35-14:2525OCT2012 / ARN-CPH - SK407 - 15:25-16:35Kärran hem har faktiskt direkt konkurrens av DY4162 (1541 SEK i flex, vet inte vilka kostnader som tillkommer).Men borde vi inte ägna den här tråden åt vad SAS faktiskt inte gör bra istället?Klicka för att utvidga...
För att inte tala om brist på flygledare (på grund av det fullständigt värdelösa och av inkompentens genomsyrade Avinor), eller strejkande väktare i säkerhetskontrollen...Men dimman är nog värst. Det är ju inte för inte som Gardermoen ibland kallas Tåkemoen (tåke = dimma).OSL_Commuter skrev:Hep, hep nu skall vi inte dra alltför stora växlar av att inte OSL har kapacitetsproblem & väderproblem. Mången stund har tillbringats på OSL för att de stängt pga vind/snö/dimma & what have you!Sen har du rätt i stort, men OSL är dessvärre inte helt förskonad av att stängas...:-(Klicka för att utvidga...
Senast idag, för en timme sedan, 40min försening pga av sent ankommande flyg pga av dimma! Nej OSL är definitivt inte förskonade ifrån väderproblem.Randy Marsh skrev:För att inte tala om brist på flygledare (på grund av det fullständigt värdelösa och av inkompentens genomsyrade Avinor), eller strejkande väktare i säkerhetskontrollen...Men dimman är nog värst. Det är ju inte för inte som Gardermoen ibland kallas Tåkemoen (tåke = dimma).Klicka för att utvidga...
Nog för att detta är ganka OT, men du känner väl till den härliga bakgrundshistorien runt valet av Gardermoen som huvudflygplats? En riktig soppa som inkluderar förfalskning av väderdata, korruption och, om man ska tro konspirationsteorierna, ett poltiskt motiverat mord.OSL_Commuter skrev:Senast idag, för en timme sedan, 40min försening pga av sent ankommande flyg pga av dimma! Nej OSL är definitivt inte förskonade ifrån väderproblem.Klicka för att utvidga...
Jag har hört om detta, ja..:-(Randy Marsh skrev:Nog för att detta är ganka OT, men du känner väl till den härliga bakgrundshistorien runt valet av Gardermoen som huvudflygplats? En riktig soppa som inkluderar förfalskning av väderdata, korruption, norsk distriktspoiltik och, om man ska tro konspirationsteorierna, ett poltiskt motiverat mord.Klicka för att utvidga...