Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Undrar om du inte blev serverad samma mat som på LIN-ARN i måndags. Håller med dig om att maten i Ekonomi Extra är undermålig...

Det ska ju inte vara så att man får bättre mat för 80SEK i Ekonomi än man får i Ekonomi Extra..

Det här är något jag tycker SAS med rätta ska få utstå kritik för!

Tycker för övrigt att Ekonomi Extra med SAS är det mest urvattnade konceptet inom Europa (och inte bara maten).

Om man ska spetsa till konceptet eller helt enkelt återgå till bara Y/C låter jag vara osagt.

Bra att du skriver! Tycker nästan att det vore något för "My SAS idea" :)

Undrar om du inte blev serverad samma mat som på LIN-ARN i måndags. Håller med dig om att maten i Ekonomi Extra är undermålig...

Det ska ju inte vara så att man får bättre mat för 80SEK i Ekonomi än man får i Ekonomi Extra..

Det här är något jag tycker SAS med rätta ska få utstå kritik för!

Tycker för övrigt att Ekonomi Extra med SAS är det mest urvattnade konceptet inom Europa (och inte bara maten).

Om man ska spetsa till konceptet eller helt enkelt återgå till bara Y/C låter jag vara osagt.

Bra att du skriver! Tycker nästan att det vore något för "My SAS idea" :)

Enda anledningen till att flyga denna klass är imo att biljetterna är ombokningsbara vilket jag behöver (jag har ändå övriga fördelar via EBG). Maten är egentligen inte överdrivet viktig för mig då jag alltid kan äta något i loungen (i mån av tid) men om SAS nu ska servera något så bör det ju i vart fall vara ätbart - annars kan de lika gärna lägga ned detta. Frukosten är helt OK med varmt bröd ska sägas.

Enda anledningen till att flyga denna klass är imo att biljetterna är ombokningsbara vilket jag behöver (jag har ändå övriga fördelar via EBG). Maten är egentligen inte överdrivet viktig för mig då jag alltid kan äta något i loungen (i mån av tid) men om SAS nu ska servera något så bör det ju i vart fall vara ätbart - annars kan de lika gärna lägga ned detta. Frukosten är helt OK med varmt bröd ska sägas.

Förstår givetvis att det är så. Men det vore kanske bättre om SAS, likt fler andra bolag, bara kör flera bokningsklasser med olika flexibilitet. Tycker att Ekonomi Extra är lite missvisande; Namnet lovar det "lilla extra", men...

Här är en bild på katastrofen från dagens flygning:

Ajdå, det där såg inte så trevligt ut. Verkar ju nästan som att SAS serverar sämre mat i Economy Extra än vad Lufthansa gör i vanlig Economy.

Det här blev jag serverad på FRA-CPH i vintras:

6773396481_196657a18f.jpg

Dels för att snacka lite om annat än konkurser och sparkrav, dels för att rubriken på tråden var typ exakt de ord som gick i mitt huvud imorse, så ville jag dela med mig denna erfarenhet.

Jag flög HEL-CPH idag, och hade checkat in online till 7D i Ekonomi. Då jag kommer till porten kommer det en papperslapp, som dock inte var en opup, utan blev flyttad till 17D. Tydligen hade de lagt en till rad Economy Extra, så 7D var nu Economy Extra.

Economy Extra var inte fullbokat, utan E-sätet var tomt på alla rader. Tror inte ens de övriga säten alla var tagna. Ekonomi hade bra med plats, som tur var 17E tomt.

Men jag kunde inte ändå låta bli att tänka, varför inte SAS kunde bara låta mig sitta på 7D? Det skulle ha kostat dem näst intill 0€ och jag skulle ha blivit ganska glad för den lilla opupen. Nu fick jag istället flytta mig 10 rader bak, och var besviken.

Jag vet att jag bara är EBG men ändå...

Mina föräldrar har en poängbokning med SAS, Turkish Airlines och South African. Bokningen är gjord hos US Airways. Av tidigare erfarenhet vet jag att de önskemål som US Airways lägger in i sitt system inte alltid förs över till SAS system Amadeus. Således ringde jag först till Turkish för att be dem ordna rullstol, det fixade de. Sedan till South African som också la in det gärna. Men hos SAS blev det stopp. De vägrade lägga in önskemål utan det måste göras av dem som biljetterat. Lustigt eftersom jag trodde SAS var dem som skulle fixa det lättast av dem alla.

Kundoservice tyvärr.

NÄR ska SAS fixa priority boarding?

Vid boarding i PVG idag var det lång kö till priosidan. Givetvis fylld med danskar som varken hade status eller flög Y/C och ingen ur personalen gjorde något åt det.

Jag blir så j-vla trött på detta. Hur svårt ska det vara? Det är väl bara att hövligt be personer som inte har rätt att vara där att gå och ställa sig sist i andra kön, eller?

Och det hela blev ju inte bättre av att en stor grupp danska turister som satt på de bakre raderna i M migrerade in längst fram i prio-kön när boarding började...

På facebook finns det ett inlägg där sas bagagehanterarna inte riktigt skött sig...

https://www.facebook.com/photo.php?....483864586913.258783.639341913&type=1&theater

Här ligger jag på golvet i ankomsthallen på Luleå flygplats, efter att SAS slarvat bort min rullstol.

Detta var slutet på en riktig helvetesresa till och från Bryssel. Allt började med att SAS tappade bort alla mina kläder, i en väska som jag fäst på rullstolen för att ta med som handbagage, just därför att jag absolut inte ville bli av med den. SAS sa att det var osäkert med kompensation, så jag levde i fyra dagar i smutsiga kläder och tvättade dem i hotellets badrum.

När jag till sist kommer hem till Luleå sent igår kväll så får jag veta att min rullstol saknas. Mitt enda alternativ var då en lånerullstol från flygplatsen, en rullstol som är anpassad för att transportera folk, inte för att köra själv. Jag tar mig knappt fram i den på egen hand och kommer alltså inte utanför dörren förrän SAS lyckas hitta och återföra min egen stol.

Det här är helt oacceptabelt och drabbar mig på ett så fruktansvärt tråkigt och omfattande sätt. Inte bara har jag blivit av med kläder och väska för tusentals kronor, jag kan inte ta mig utanför dörren själv.

Jag är verkligen inte den som klagar i onödan, men jag lägger upp denna bild i hopp om att den ska spridas och att SAS ska tvingas till att kompensera mig, oavsett vad deras villkor säger. Det är en sak att förlora lite kläder, en helt annan sak att förlora hela sin rörelsefrihet.

Dela och gilla så mycket vi kan - så får vi hoppas på att detta aldrig någonsin händer igen!

Läste oxå facebook inlägget anf saknad rullstol, givetvis väldigt olyckligt. Men i min mening knapphändigt med informtion När hände detta? I samband med snökaoset, kanske man kan förstå det vart lite stökigt?!

Det är väldigt knapphändig information i inlägget men framtiden kanske visar vad som egentligen hände. Normalt sett brukar de väl lasta om personen till en annan rullstol precis när man går ombord planet och bära ner rullstolen och stoppa den i bagageutrymmet så jag förstår inte hur den isf kan försvinna om den nu lastades på planet vid gate:n.

det står ju att han kom hem sent igår kväll, och sen har han skrivit följande:

UPPDATERING 20:00 2012-12-06:
Nu har SAS alltså levererat rullstolen! Väskan saknas fortfarande, men de säger sig söka för fullt och lovade full ersättning i det fall den inte hittas.

Sluta hata på SAS i kommentarsfältet, det gör ingenting bättre! Jag har flugit felfritt med dem i flera års tid och alltid fått mer än tillräcklig hjälp. Ibland brister det - det gäller nog de allra flesta företag i hela världen. Sociala medier är ett fantastiskt verktyg för att få uppmärksamhet, men tyvärr nås man också av märkliga människor, bl.a som bara vill bråka och klaga. Lägg ned! Var glad åt att saker och ting ser ut att lösa sig på ett bra sätt. Tack till alla som hjälpt till att sprida den här bilden - och gjort det på ett positivt, konstruktivt sätt!

Last edited:
Toppen