Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Har ett perfekt exempel där en flygning blir cancellerad av sas när alla är vid gaten. Alla blir ombokade till Lufthansa. Ingen hittar flygningen trots att jag har biljetten kvar.

Precis, flertalet sasflygningar för mig också som inte funkat.

Har ett perfekt exempel där en flygning blir cancellerad av sas när alla är vid gaten. Alla blir ombokade till Lufthansa. Ingen hittar flygningen trots att jag har biljetten kvar.

Det finns en "Edit-knapp"... ;)

Fullt förståerligt att det blir strul när en hel flight ombokas. Det kan säkert missas FFP-info då folk är stressade och ska boka om så många snabbt. Är nog inget unikt för SAS och det ska inte heller vara något problem att retro registrera det. Notera dock att man VILL retroregistrera detta, framförallt om man skulle flyga med SAS och blev ombokad till LH. Om poängen registreras direkt får man inte EBG-bonus från en LH-flight, men det ska man ha då man blev ofrivilligt omroutad. Så i praktiken ska man retroregistrera den SAS-flight man aldrig flög.

Jag blev idag besviken på SAS Customer Care.

Jag hade en fråga om EuroBonus, eller mer av en kommentar om att EB-servicen blivit sämre efter att Blue1 blev en del av SAS. Jag hittar ingen mail adress till EB på SAS sidor, så då skickar jag ett mail till Customer Care och börjar mailet med att be dem skickade vidare till EB.

Får idag ett svar av Customer Care där de tagit en screenshot av telefonnumret till EB samt öppethållningstider. Det tycker jag var svagt. De måste väl ha internt en mailadress dit de kunde ha skickat mailet?

Det var ju inte helt snyggt. Det är en sak ifall de svarar och ger dig info om hur du kommer i kontakt med EB, MEN de borde börja brevet med "Vi har skickat ditt mail vidare. Om du i framtiden vill kontakta dem så har du info här"...

Jag blev idag besviken på SAS Customer Care.

Jag hade en fråga om EuroBonus, eller mer av en kommentar om att EB-servicen blivit sämre efter att Blue1 blev en del av SAS. Jag hittar ingen mail adress till EB på SAS sidor, så då skickar jag ett mail till Customer Care och börjar mailet med att be dem skickade vidare till EB.

Får idag ett svar av Customer Care där de tagit en screenshot av telefonnumret till EB samt öppethållningstider. Det tycker jag var svagt. De måste väl ha internt en mailadress dit de kunde ha skickat mailet?

Testade även med eurobonus.hel@sas.se som tidigare fungerat, men där kom också bara autosvar att adressen inte längre är i kraft.

Har någon här mailadress till EB? Är EBG om det har någon skillnad.

Vet inte om du kommer ha någon större tur här, jag har mailat GuldMailen & skickat via feedbacksidan.

När jag har mailat direkta frågor så har jag fått svar inom några dagar men
direkt klagomål med önskan om svar har tagit snart 2 veckor utan respons.

Börjar bli sur och kommer snart ringa.

Fick mitt EBS kort i brevlådan idag, där står eurobonus.hel@sas.fi som adress...

Intressant, för jag kan slå vad om ett par tusen EB poäng att du kommer att få ett autosvar på att den adressen inte fungerar. För övrigt var den från början endast för Guldmedlemmar (autosvaret börjar översatt "ärade Guldmedlem...") så det är ännu mer intressant att du fick adressen med EBS!

Tack EBGGOT för PM:et. Vidarebefodrade själv mitt mail till den adressen.

Toppen