Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Det vore för övrigt intressant att höra kritiska röster bemöta mina punkter en efter en. Och då ta i beaktan den faktiska konkurrensen på just mina linjer vilka anges i inlägget.

Och nej, jag är ingen SAS-fundamentalist. Jag är emellertid realist och reser med det bolag som passar mig bäst i de flesta avseenden. Notera dock att detta gäller i tjänsten - vad jag gör privat är en annan sak. 2013 blir det till att testa OneWorld på riktigt.

Det vore för övrigt intressant att höra kritiska röster bemöta mina punkter en efter en. Och då ta i beaktan den faktiska konkurrensen på just mina linjer vilka anges i inlägget.
.

Mycket bra synpunkter på varför just DU väljer SAS. Har inte så mycket att säga om ditt val utan var mer intresserad i att få något nyansierat argument till varför SAS kan vara ett bra allternativ istället för att ständigt bli bemött med att inte ge konstruktiv kritik.

Men om du absolut måste ha mothugg så...:)

Vi utgår från ditt resmönster och väljer billigast möjliga kontors avgång runt kl 07 den 25oct från CPH-ARN med hemresa samma dag runt 17.

DY 2559 sek
SAS 5382 sek

I rest my case!

Men om du absolut måste ha mothugg så...:)

Vi utgår från ditt resmönster och väljer billigast möjliga kontors avgång runt kl 07 den 25oct från CPH-ARN med hemresa samma dag runt 17.

DY 2559 sek
SAS 5382 sek

I rest my case!

Då kan du inte åka hem tidigare även om du ville, är det inte därför du betalar 290 EUR för ARN-CPH för flexibilitets skull?

Om man jämför bara enstaka avgångar, är skilnaden mellan Norwegian och SAS inte stort.
Men som kund betalar man premie för extra avgånger, fast track, fri bagage vikt, loungetillgång, ombokningsbar biljett etc.

Som jag har nämnt tidigare, jag hatar orättvis jämförelse oavsett vad.

Snälla läs vad som skrivs innan vi gör några som helst jämförelser!!!!
och får jag be dig att läsa Agös tidigare inlägg

1. SAS har en tidtabell som passar affärsresenären. Jag tittade för skojs skull hur många avgångar Norwegian har på onsdag och torsdag när jag ska upp till Stockholm. Fem avgångar i vardera riktning per dag blev utfallet (i jämförelse med SAS 15/16 avgångar). DY har dessutom en inte särskilt användbar black-out mellan 08:35 och 15:30 (=inga avgångar från CPH-ARN). Det säger sig självt att en affärsresenär kan behöva boka om en resa med kort varsel - jag gör det i vart fall i snitt en av tre tjänsteresor. Med DY fungerar inte detta av förklarliga skäl. Detta är givetvis mitt huvudskäl - jag kan inte flyga med ett bolag som inte erbjuder tillräckligt många avgångar per dag på mina linjer.

Det är bra att SAS är punktliga. Men det är en skev bild. Jämför SAS med dom stora inom Europa, AF/KL, BA, LH group etc så är det en stor skillnad. Majoriteten av SAS rutter går mellan OSL/CPH/ARN som är tre flygplatser utan några kapacitets problem eller akuta väderomslag, till ännu mindre flygplatser i Norden och Europa. Dom SAS jämför sig med har betydligt mer komplexa rutter, tunga destinationer och belastade hubbar. SAS är som regel precis lika sena från LHR som BA t.ex. Hur ofta är inte SAS långdistans försenade?

Som sagt, det är positivt att man håller tiden bättre, men det det skall sättas i perspektiv.

Jag hänger inte heller med riktigt nu. Varför skulle han vilja åka 07.00 & 17 om han irriteras över blackout från 08.35-15.30? Jag har möjligen missat något inlägg, och då får ni gärna påvisa det..

Sedan tycker jag att vi ska bespara oss jämförelsen med biljettpriser, det går alltid att vrida och vända på... Jag gjorde nyss en titt 10 dagar (+) från 25:e oktober... Och det är BARA 25:e som det är i närheten av 5.500SEK..

Sedan vet vi att 07 & 07.30 alltid kostar nästan det dubbla med SAS. 3.500 T/R är inte helt ovanligt dessa tider.

Övriga avgångar kostar det ju ca 1.200-1.600 SEK T/R.

Toppen