Och jag glömde den kanske allra viktigaste punkten. SAS är punktliga. Och det är ett faktum.
Nej, SAS är inte punktliga, men de är sällan sena. Jag anser inte att man är punktlig om man kommer fram för tidigt. Dock är det viktiga oftast att man inte blir sen...
Det vore för övrigt intressant att höra kritiska röster bemöta mina punkter en efter en. Och då ta i beaktan den faktiska konkurrensen på just mina linjer vilka anges i inlägget.
.
Men om du absolut måste ha mothugg så...
Vi utgår från ditt resmönster och väljer billigast möjliga kontors avgång runt kl 07 den 25oct från CPH-ARN med hemresa samma dag runt 17.
DY 2559 sek
SAS 5382 sek
I rest my case!
Då kan du inte åka hem tidigare även om du ville, är det inte därför du betalar 290 EUR för ARN-CPH för flexibilitets skull?
.
Vi utgår från DITT resmönster och väljer billigast möjliga kontors avgång runt kl 07 den 25oct från CPH-ARN med hemresa samma dag runt 17.
och får jag be dig att läsa Agös tidigare inläggSnälla läs vad som skrivs innan vi gör några som helst jämförelser!!!!
1. SAS har en tidtabell som passar affärsresenären. Jag tittade för skojs skull hur många avgångar Norwegian har på onsdag och torsdag när jag ska upp till Stockholm. Fem avgångar i vardera riktning per dag blev utfallet (i jämförelse med SAS 15/16 avgångar). DY har dessutom en inte särskilt användbar black-out mellan 08:35 och 15:30 (=inga avgångar från CPH-ARN). Det säger sig självt att en affärsresenär kan behöva boka om en resa med kort varsel - jag gör det i vart fall i snitt en av tre tjänsteresor. Med DY fungerar inte detta av förklarliga skäl. Detta är givetvis mitt huvudskäl - jag kan inte flyga med ett bolag som inte erbjuder tillräckligt många avgångar per dag på mina linjer.