Dr. Miles
Expert
Konstrutiv kritik tycker jag det talas väldigt högt om när SAS kommer på tal. Personligen så tycker jag knappast att "Vissa LCC åker jag inte av etiska och mentalhygieniska skäl" är speciellt konstruktiv kritik.
Det som disskuteras just nu är SAS intra scan linjer och JAG tycker att service konceptet på dessa lijer är minst sagt undermålig. Så vad grundar jag nu detta fruktansvädra påhopp på??
Jag reser till 98% econmy extra (har bijljett i bokningsklass C TPI). För en enkelbiljett mellan
t.ex ARN-CPH kostar detta ca 290 Euro.
Vad får jag då för detta??
Jag kan checka in på nätet kvällen innan och sparar därmed massor av tid vilket är suveränt (funkar dock inte alltid).
Tillgång till fast track, men eftersom jag oftast reser med "kontrors avgångarna" så går det fortare att ta den allmänna kön till säkerhetskontrollen.
C klass biljett och ett visst EB kort ger också tillgång till lounge vilka jag personligen tycker känns väldigt oinspirerande och överfulla.
Men det jag ändå har betalt för är ju att transportera mig från ARN till CPH och vad väntar mig där!?
Prioboardning för att om möjligt få plats med dataväskan, Nej inte speciellt ofta. Väl på flyget så kan jag få ett mittsäte på rad 15++.
En box med någon torr ostbit, skinka eller korvbit, samt en liten yougurt och lite mussli. (detta är dock bättre utbud än det som serveras på eftermiddagas avgångarna också i en box).
Ni som hyllar SAS koncept snälla motivera varför just Ni tycker det är så fantastiskt!?
Jag håller med att det är dålig produkt för valuta och jag anser inte SAS är fantastisk heller.
Dock punkter som Fast Track och loungetillgång är ändå bra tjänster även om det inte passar dina behov.
Angående oinspirerade personal i lounger, vilka andra Europeiska flygbolags lounger har inspirerade personal överhuvudtaget? (Vi jämför äpple mot äpple, inte mot Emirates eller Singapore Airlines lounger)
Om jag eller mitt företag har problem med leverantörer tänker jag inte disskutera här. Vore det ändå inte bra att upplysa andra "medvetna" resenärer vad De kan förvänta sig?? Eller gäller det bara när allt är guld och gröna skogar??
Jag tänkte bra ge en bild av vad en kund som köper en business full flex biljett inom skandinavien har att vänta. Det står det nämnligen INTE uttryckligen något om på SAS hemsida. Det står däremot utmärkt vad jag kan förvänta mig om jag köper en Economy Extra.
Ditt tidigare inlägg är ändå saklig tycker jag. Men generellt sätt, ett inlägg som beskriver om ett flygbolags dåliga sider blir ofta klagande ton, vilket är beklagligt (mig inkluderat).