Tycker nog att det kommer mer i kritik här på sidan mot SAS än vad som påstås... Det är väl det enda bolag som på BC.se begåvats med egen "....gjorde ni inte så bra"-tråd?
SAS är på inget sett ett favoritbolag för mig heller, men reser jag till Italien är det svårt att hitta smidigare alternativ.
Det är väl LCC som tvingat fram försämringen hos SAS? Är ju inte lika lätt att operera plan och betala pensioner som etablerades när ARN-LON kostade 4.000SEK T/R nu när man nu inte kan ta mer än hälften för biljetterna.
Skulle påstå att iaf dessa bolag håller samma eller sämre standard än SAS: Adria, LOT, Croatia Airlines, KLM, AB, al Italia, Air Europa,, Czech.
Finns alltså inte många val i Europa som är bättre inom någon allians: Iberia, Aeroflot, BA, Swiss, AF? Gemensamt för dessa är stor turistnäring och befolkning mellan 50-250 milj invånare... (undantag LX). Svårt för ett svenskt bolag att utnyttja stordriftsfördelar på samma sätt...
Jag tror inte det är kritiken/försvaren i sig som upprör utan att det är samma personer återkommande som statuerar åklagare och försvar...?
Som tråden antyder så får här kritik mot SAS flöda fritt (så länge saklig). Dock bör kritiken undvaras övriga trådar. Tack på förhand