Lauda 777
Medlem
För den nyfikna kan jag berätta att det löste sig för min vän. Han tog till riktiga brösttoner, fick tag på en jurist på SAS som uppenbarligen förstod att det var allvar. Så han får sina biljetter, men SAS understryker att de inte tycker att de gjort något fel.
En reflektion är att det har hänt mig och flera andra nu på sistone: någon i kundtjänst bedyrar X, utfärdar Y eller bokar Z. Sen dras det tillbaka. SAS borde se till att kundtjänstmedarbetare får bättre utbildning.
Har varit med om ungefär samma. En bonusresa som ställdes in som jag bokade om till andra datum. Några veckor senare bokades dom långa benen av. Ringde in och det korrigerades. Några veckor senare händer samma sak igen. Bara tur att jag tittade på bokningen för jag fick inget sms eller mail. Denna gång så vägrar personerna (ringde flera gånger) att boka på resorna igen. Slutade med att jag eskalerade det till en högt uppsatt chef på Sas som gav mig en kontakt i Norge som löste allt och dessutom indirekt bekräftade att dom har en person som två gånger har bokat av dessa biljetter manuellt. Så allt löste sig den här gången men jag var tvungen att dra det långt och via en alternativ väg.
Knepigt sätt att behandla sina återkommande kunder.
Dock ska sägas att servicen jag fick från personen i Norge var outstanding. När jag väl kom dit.