Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Lauda 777

Medlem
För den nyfikna kan jag berätta att det löste sig för min vän. Han tog till riktiga brösttoner, fick tag på en jurist på SAS som uppenbarligen förstod att det var allvar. Så han får sina biljetter, men SAS understryker att de inte tycker att de gjort något fel.

En reflektion är att det har hänt mig och flera andra nu på sistone: någon i kundtjänst bedyrar X, utfärdar Y eller bokar Z. Sen dras det tillbaka. SAS borde se till att kundtjänstmedarbetare får bättre utbildning.

Har varit med om ungefär samma. En bonusresa som ställdes in som jag bokade om till andra datum. Några veckor senare bokades dom långa benen av. Ringde in och det korrigerades. Några veckor senare händer samma sak igen. Bara tur att jag tittade på bokningen för jag fick inget sms eller mail. Denna gång så vägrar personerna (ringde flera gånger) att boka på resorna igen. Slutade med att jag eskalerade det till en högt uppsatt chef på Sas som gav mig en kontakt i Norge som löste allt och dessutom indirekt bekräftade att dom har en person som två gånger har bokat av dessa biljetter manuellt. Så allt löste sig den här gången men jag var tvungen att dra det långt och via en alternativ väg.

Knepigt sätt att behandla sina återkommande kunder.

Dock ska sägas att servicen jag fick från personen i Norge var outstanding. När jag väl kom dit. ;)
 

JPE

Medlem
Fantastiskt. Bytte hemresa från BKK-VIE-ARN till direktflyg BKK-ARN. Pga inkompetenta agenter så blev det totalt 4 samtal, jag fick lämna mina kortuppgifter vid tre tillfällen och sen ringa en extra gång för att snabba på processen för att inte riskera att reservationen på biljetterna släpps.
 

Delayed

Medlem
Ur ett mail från SAS:

Screenshot from 2022-09-30 17-01-04.png

Undrar hur många väskor jag fått ta med i Plus? :rolleyes:
 

SK989

Medlem
SK1673 CPH-BER idag. Fullt flyg. Efter avgång meddelas att endast kaffe och te kommer att serveras p.g.a. "kort flygtid". Vi som satt i Plus fick alltså ingenting mer för att vi satt där. När jag fick frågan om jag ville ha kaffe sa jag vänligt "Nej tack, men jag tar gärna en cola" och fick då svaret att tyvärr så är det ingen servering.

Flygtiden var f.ö. normal och efter att kabinpersonalen serverat kaffe och te stod de o hängde i galley i ca 20 min var de drack och åt på något - jag satt på rad 2 och hade bra överblick...
 
Toppen