Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Jannes

Medlem
Spontan gissning är att meddelandet gick ut till alla som var på det inställda flyget. Och alla fick inte plats för att bli inbokade till samma som du utan hade säkert senare avgång.

Kan definitivt göras bättre men det kan bli en rejält komplex röra nät ett helt flyg ska bokas om, och de sitter ju knappast och smsar manuellt.

Däremot kunde de gott lagt till att man också kunde hämta voucher i service center eller liknande.
Du har absolut en poäng, det gick ett BA-plan till LHR typ samtidigt så de med mest kritiska connections hade kanske möjlighet att plocka med en macka.
Vi var ändå 5-6 stycken som blev flyttade till att åka via AMS, och alla hade fått sina väskor lämnade i Oslo. Riktigt praktiskt att jag hade min AirTag i väskan så kunde gå direkt till disken på LHR.
 

Homer

Medlem
Jag råkade ut för en försening på exakt 2 timmar, jag gick till servicecentret på Arlanda och bad om en servicevoucher, de sa "nej det måste vara mer än 2 timmar".
Skrev till kundtjänst och klagade i mitten av december.
 

Hachans

Medlem
Riktigt praktiskt att jag hade min AirTag i väskan så kunde gå direkt till disken på LHR.
AirTag har sparat mig så mycket tid att hade de skickat mig en faktura med saltat konsultarvode hade jag ändå betalt den.

Jag råkade ut för en försening på exakt 2 timmar, jag gick till servicecentret på Arlanda och bad om en servicevoucher, de sa "nej det måste vara mer än 2 timmar".
Skrev till kundtjänst och klagade i mitten av december.

Överlag verkar huvudräkning var rätt svårt. Flög från Miami, nästan fyra timmar sen (vilket sen blev mer än fyra timmar) och blev vägrad vouchers för att flyget inte var mer än två timmar sent. Sen betalade sas gladeligen ut EU-ersättningen vilket ju är konstigt om flyget inte var mer än två timmar sent...
 

Homer

Medlem
Jag råkade ut för en försening på exakt 2 timmar, jag gick till servicecentret på Arlanda och bad om en servicevoucher, de sa "nej det måste vara mer än 2 timmar".
Skrev till kundtjänst och klagade i mitten av december.

och nu har jag fått svar, som på intet sätt har något att göra med mitt klagomål. :rolleyes:


As per our record change in schedule was reported 14 days prior to your original flight departure date.
Hence as per EU261/2004 regulations passenger is not eligible for any fixed compensation..

Hence I regret to inform you you that we are unable to comply with your request.
Also the extra expense incurred to you is after reaching the destination for which SAS in liable to pay.

Looking forward to welcome you on-board again in more favorable circumstances.
 

igelkotten

Medlem
och nu har jag fått svar, som på intet sätt har något att göra med mitt klagomål. :rolleyes:


As per our record change in schedule was reported 14 days prior to your original flight departure date.
Hence as per EU261/2004 regulations passenger is not eligible for any fixed compensation..

Hence I regret to inform you you that we are unable to comply with your request.
Also the extra expense incurred to you is after reaching the destination for which SAS in liable to pay.

Looking forward to welcome you on-board again in more favorable circumstances.
Kafka-eskt!
 

xz0781

Medlem
Har hamnat på SAS Connect flighter de senaste 7 benen (ARN-ALC och ZHR-ARN) och samtliga har varit Wifi-befriade. Skickade in en fråga om SAS kommer att utrusta öven SAS Connects plan med Wifi men fick ett blahasvar och erbjöds 2000 poäng för den flygningen jag tvingades speca i formuläret. Därför undrar jag om man kanske regelmässigt ska skicka in klagomål på avsaknaden av Wifi? Hade ju genererat 14000 poäng.
 

Tomas E

Medlem
Har hamnat på SAS Connect flighter de senaste 7 benen (ARN-ALC och ZHR-ARN) och samtliga har varit Wifi-befriade. Skickade in en fråga om SAS kommer att utrusta öven SAS Connects plan med Wifi men fick ett blahasvar och erbjöds 2000 poäng för den flygningen jag tvingades speca i formuläret. Därför undrar jag om man kanske regelmässigt ska skicka in klagomål på avsaknaden av Wifi? Hade ju genererat 14000 poäng.
Jisses, jag har uppenbarligen missat massor av poäng! Flyger regelbundet ARN-LHR och det finns nästan aldrig Wifi numera.
 

Jannes

Medlem
Fick WiFi senaste LHR-ARN flygningen, men innan det hade jag nog 10 resor utan. Nytt försök i nästa vecka, även om jag egentligen hoppas på WiFi så man kan kolla på F1 ombord.
 

intuition

Medlem
Jag reagerade också vid senaste London-turen. Kändes hel-knepigt att ha fungerande uppkoppling på en kort flygning till Oslo, och sedan sitta utan på de längre flygningarna till och från London.
 

Davvelavve

Medlem
Senaste GOT-CPH turen i plus på en CRJ erbjöds ingenting, det meddelades att kaffe och te var out of order men de kunde ju erbjudit vatten till de i plus åtminstone. FA satt och fikade de hela 32 minutrarna resan tog. Brukar jämföra dessa korta resor med BRA när jag flyger mellan Bromma och Visby, då får man alltid sin muffins/chokladboll och dricka även om man köpt de billigaste biljetterna.
 
Toppen