Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Kris

Medlem
Resa bokad i Plus Bryssel - Stockholm.
Ingen mat lastad, skickade in klagomål och fick följande svar


”Please accept my sincere apologies for inconvenience caused.
I am sorry that your trip did not go according to plan, and I do understand your disappointment and frustration.
It was sad to read about your experience about the food onboard and we understand that SAS this time did not live up to your expectation.
We are very grateful you have taken the time to let us know your experience while travelling with us. It's only through your
feedback we are able to focus on area we need to improve, so we can offer you the best possible service”


Svarade på deras svar om de inte ansåg att det vore rimligt med någon slags kompensation, blev erbjuden 2000 Eurobonuspoäng.
Struntar egentligen i poängen men tycker deras första svar är arrogant och visar ingen som helst tecken på att vara kunden tillmötesgående och på något, vilket som helst, sätt erbjuda kompensation
Typdiskt standardsvar. Fått mer eller mindre exakt samma svar flera gånger. Minsta motståndets lag. De flesta ger upp och skickar inte mail #2 och #3.
#flygbolagiförfall
 

intuition

Medlem
Resa bokad i Plus Bryssel - Stockholm.
Ingen mat lastad, skickade in klagomål och fick följande svar


”Please accept my sincere apologies for inconvenience caused.
I am sorry that your trip did not go according to plan, and I do understand your disappointment and frustration.
It was sad to read about your experience about the food onboard and we understand that SAS this time did not live up to your expectation.
We are very grateful you have taken the time to let us know your experience while travelling with us. It's only through your
feedback we are able to focus on area we need to improve, so we can offer you the best possible service”


Svarade på deras svar om de inte ansåg att det vore rimligt med någon slags kompensation, blev erbjuden 2000 Eurobonuspoäng.
Struntar egentligen i poängen men tycker deras första svar är arrogant och visar ingen som helst tecken på att vara kunden tillmötesgående och på något, vilket som helst, sätt erbjuda kompensation
Precis, ett mallat svar. En människa (eller robot) har valt ut ett par textstycken som anses passa
Framtiden med "kundtjänster" ser ut så här. Robotar kommer att hantera mer och mer, det är lite ute med personlig omsorg om kunder.
 
Det där kanske man borde reklamera också då. Åkte Köpenhamn-Gdansk i plus för några veckor sedan och inte heller där erbjuds annat än kaffe eller te oavsett klass. Jag var beredd på att det skulle vara så men tycker ändå det är märkligt hur de gör sina uppdeliningar kring var de hinner servera och var de inte hinner. Speciellt som sagt när personalen står och hänger i galley sen i mer än 20 minuter. Nån liten grej borde man väl hinna dela ut utöver kaffe till plus åtminstone. Jag är helt med på att fullt utbud kanske kan bli bökigt men när det är marginellt kortare än Arlanda-Helsingfors blir det lite konstigt.
Jag reser rutten 2-3 ggr mån. Jag mailar supporten varje ggn. Håller med om att de borde kunna ta hand om plussarna (jag har slutat boka i plus).
Ccn står i galley som du säger. På andra 50 min flygningar får man "mer". Nu när de ofta flyger en större kärra har de ju det än enklare.

Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk
 
Skulle åka hem från MIA ikväll med SK 954. Det börjar med att planet är minst 4h försenat men visst ingen större fara på taket då jag inte har bråttom hem. Igår (söndag) hade jag vunnit budgivningen för uppgradering till biz från plus och betalat med pengar.

Döm av min förvåning när jag kollade på det fysiska boardingkortet och upptäckte att min plats på 7A nu blivit till 21F.

Gick in i appen och där stod det 21F så jag tog kontakt med gatepersonalen som bekräfta att jag nu fått 21F istället för 7A (dock står det fortfarande 7A på det digitala boardingkortet) men ingen information om nedgraderingen hade kommit mig till känna.

På frågan om varför jag blivit nergraderad trots vunnet anbud kunde de inte svara på utan hänvisa till kontakta servicecentret i CPH.

Är det någon annan som råkat utför samma händelse att ha blivit nerpetad från biz till eco trots vunnet bud?
 

JanneD

Medlem
Av en händelse såg jag i går kväll att SAS ändrat min hemresa från JFK i mitten av mars en dag framåt,
nu hemresa måndag istället för söndag. Det hade varit bra att få info från SAS i någon form om detta,
kanske ett litet mail eller ett pling i appen...
 

chaudi

Medlem
Ringde in för att boka om en star award, agenten hittade platserna sedan bröts samtalet. Blev inte uppringd och sedan dess är platserna borta :(
Bara hålla utkik och se om de dyker upp igen antar jag.
 

mha321

Medlem
Skulle åka hem från MIA ikväll med SK 954. Det börjar med att planet är minst 4h försenat men visst ingen större fara på taket då jag inte har bråttom hem. Igår (söndag) hade jag vunnit budgivningen för uppgradering till biz från plus och betalat med pengar.

Döm av min förvåning när jag kollade på det fysiska boardingkortet och upptäckte att min plats på 7A nu blivit till 21F.

Gick in i appen och där stod det 21F så jag tog kontakt med gatepersonalen som bekräfta att jag nu fått 21F istället för 7A (dock står det fortfarande 7A på det digitala boardingkortet) men ingen information om nedgraderingen hade kommit mig till känna.

På frågan om varför jag blivit nergraderad trots vunnet anbud kunde de inte svara på utan hänvisa till kontakta servicecentret i CPH.

Är det någon annan som råkat utför samma händelse att ha blivit nerpetad från biz till eco trots vunnet bud?

21F är väl fortsatt plus, och inte go, eller hur? Det som försvunnit är själva uppgraderingen, du har inte åkt ner i en klass under den du hade från början?

Vid ombokning försvinner ju uppgraderingen, det är standard. Men det gör är ju samma flight nummer, så det torde vara något annat.

Att de på plats inte kan svara på varför förvånar inte så mycket. Det har ju troligen skett centralt någonstans.

Tyvärr har de ju en friskrivning med att du får tillbaka allt du betalar för uppgraderingen, men ingen ytterligare kompensation.
 

JacobGBG

Medlem
Skulle åka hem från MIA ikväll med SK 954. Det börjar med att planet är minst 4h försenat men visst ingen större fara på taket då jag inte har bråttom hem. Igår (söndag) hade jag vunnit budgivningen för uppgradering till biz från plus och betalat med pengar.

Döm av min förvåning när jag kollade på det fysiska boardingkortet och upptäckte att min plats på 7A nu blivit till 21F.

Gick in i appen och där stod det 21F så jag tog kontakt med gatepersonalen som bekräfta att jag nu fått 21F istället för 7A (dock står det fortfarande 7A på det digitala boardingkortet) men ingen information om nedgraderingen hade kommit mig till känna.

På frågan om varför jag blivit nergraderad trots vunnet anbud kunde de inte svara på utan hänvisa till kontakta servicecentret i CPH.

Är det någon annan som råkat utför samma händelse att ha blivit nerpetad från biz till eco trots vunnet bud?

Låter ju som en udda affärsidé at ta betalt för tjänster man inte bistår med. Du får ge supporten en hel del galla för detta.
 

Hachans

Medlem
Låter ju som en udda affärsidé at ta betalt för tjänster man inte bistår med. Du får ge supporten en hel del galla för detta.

Det är sånt som händer tyvärr. Av någon anledning har de behövt businessplatsen och då slänger man ner en plusgraderad passagerare istället för en betald biljett eftersom det då inte är involuntary downgrade utan bara en nekad upgrade, så slipper man betala kompensation för det. Och allt detta står ju villkoren man har godkänt när man söker upgrade så förstår inte varför man ska ge supporten en massa galla kring detta, om det inte är så att de inte tänker betala tillbaka. Men det brukar de göra.
 
21F är väl fortsatt plus, och inte go, eller hur? Det som försvunnit är själva uppgraderingen, du har inte åkt ner i en klass under den du hade från början?

Vid ombokning försvinner ju uppgraderingen, det är standard. Men det gör är ju samma flight nummer, så det torde vara något annat.

Att de på plats inte kan svara på varför förvånar inte så mycket. Det har ju troligen skett centralt någonstans.

Tyvärr har de ju en friskrivning med att du får tillbaka allt du betalar för uppgraderingen, men ingen ytterligare kompensation.
Ja det stämmer att det fortfarande är plus men det konstiga var ju att när jag checkade in i appen så stod det ju att det var biz liksom på det digitala boardingkortet. Jag checkade in runt 18-tiden via appen och lämnade in bagaget och fick fysiskt boardingkort en timme senare ungefär.
 
Toppen