Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

intuition

Medlem
Är ens CPH öppet då för avgångar?


Skärmavbild 2023-01-26 kl. 11.03.15.png



Det finns en del riktiga fakir-avgångar från CPH. T2 check-in för Norwegian är iaf öppen från 03.00...
 
Last edited:

Sennah27

Medlem
Hade en liknande erfarenhet den gångna helgen, kontaktade SAS på lördag morgon lokal tid för att omboka min returresa EWR-CPH-GOT i Business pga ändrade planer, från lördag 10/9 till om möjligt tisdag 6/9 eller onsdag 7/9. Hade en trevlig chatt med en person som bokade om mig till tisdagens flygning, men inte kunde lösa själva betalningen (prel pris runt 10.200 kr) utan det skulle komma ett mail med det från en kollega under lördagen eller i värsta fall söndagen. Helt OK!

Hörde inte av någon under lördagen men bokningen ramlade in under "Mina bokningar" på appen (dock med info om att betalning återstod, och jag därför skulle kontakta... *trumvirvel*... SAS Kundservice) och jag fick även e-mail om bekräftad specialbagage (golfbag) några timmar senare så jag antog att allt var i sin ordning.
När jag inte hört något mer under söndagen började jag bli orolig, och kontaktade SAS "Kundservice" igen tidigt måndag morgon lokal tid via chatten.
Nu ökade pulsen rejält. Personen där sa att jag inte hade någon ombokning. Jag såg fortfarande bokningen under "mina bokningar" och sa att jag väntat sedan i lördags morse på att betala bokningen för biljettering.
Hon undersökte, och vidhöll att någon ombokning inte skett och att det nu skulle kosta 23.848 kr att boka om eftersom det nu var "dagen innan". :eek:
Jag påtalade att jag visst har en ombokning som är under hantering, jag ser den i appen och på webbsidan, och väntar bara på att få betala det överenskomna priset. Några 23.848 kr var jag inte intresserad av att betala.

Jag gick samtidigt som vi pratade in på Uniteds webbsida och bokade en enkelbiljett hem för 6.600 kr istället, och uttryckte min besvikelse över att den vänstra handen inte riktigt vet vad den högra gör. Någon timme senare fick jag avisering i appen om att bokningen ändrats, och returresan den 6/9 var nu borta även för mig.
Hemresan med United (och LH från Frankfurt) var för övrigt helt ok. Riktigt bra lounge i EWR och blockat mittsäte i exit row med LH sista hoppet hem. Sådant får man ju inte ens med SAS nuförtiden... ;)

När jag sedan landade i Göteborg två dagar senare, den 7 september, plingade det till i mailen från SAS:
"Hi, The wrong rebooking price was given to you regarding booking NNNNNN.
The correct price for rebooking is 14060 SEK. Please contact customer service if you still wish to rebook." Ridå.

Man vill ju vara lojal med SAS, det vill man. Men sådana här upplevelser underlättar ju inte för mig att vara det.....

Nåväl, får se vad SAS svarar i det kundklagomål jag skickat in. Det får avgöra vilket bolag jag väljer till New York i november.
(Eller så är det någon på det här forumet som kanske berättar för mig att mina förväntningar var alldeles för högt ställda) :D
Uppdatering, så här 4,5 månader senare så fick jag - efter lite mailväxling med SAS - faktiskt besked om att de ersätter mig för mellanskillnaden mellan min Unitedbiljett och min "refund" (på hela 92 kronor) på grund av ovanstående. Inklusive kostnaden för en uppgradering till United Economy Plus. Då känns det genast mycket bättre. :)
 

SK989

Medlem
SK1673 CPH-BER idag. Fullt flyg. Efter avgång meddelas att endast kaffe och te kommer att serveras p.g.a. "kort flygtid". Vi som satt i Plus fick alltså ingenting mer för att vi satt där. När jag fick frågan om jag ville ha kaffe sa jag vänligt "Nej tack, men jag tar gärna en cola" och fick då svaret att tyvärr så är det ingen servering.

Flygtiden var f.ö. normal och efter att kabinpersonalen serverat kaffe och te stod de o hängde i galley i ca 20 min var de drack och åt på något - jag satt på rad 2 och hade bra överblick...
Jag återkopplade den ovannämnda servicen som jag upplevde som dålig till SAS och idag återkom de med en ursäkt och 4000 EB poäng. Det tyckte jag var en bra ursäkt från SAS faktiskt.
 

Jonas F

Medlem
Jag återkopplade den ovannämnda servicen som jag upplevde som dålig till SAS och idag återkom de med en ursäkt och 4000 EB poäng. Det tyckte jag var en bra ursäkt från SAS faktiskt.
Det där kanske man borde reklamera också då. Åkte Köpenhamn-Gdansk i plus för några veckor sedan och inte heller där erbjuds annat än kaffe eller te oavsett klass. Jag var beredd på att det skulle vara så men tycker ändå det är märkligt hur de gör sina uppdeliningar kring var de hinner servera och var de inte hinner. Speciellt som sagt när personalen står och hänger i galley sen i mer än 20 minuter. Nån liten grej borde man väl hinna dela ut utöver kaffe till plus åtminstone. Jag är helt med på att fullt utbud kanske kan bli bökigt men när det är marginellt kortare än Arlanda-Helsingfors blir det lite konstigt.
 
Resa bokad i Plus Bryssel - Stockholm.
Ingen mat lastad, skickade in klagomål och fick följande svar


”Please accept my sincere apologies for inconvenience caused.
I am sorry that your trip did not go according to plan, and I do understand your disappointment and frustration.
It was sad to read about your experience about the food onboard and we understand that SAS this time did not live up to your expectation.
We are very grateful you have taken the time to let us know your experience while travelling with us. It's only through your
feedback we are able to focus on area we need to improve, so we can offer you the best possible service”


Svarade på deras svar om de inte ansåg att det vore rimligt med någon slags kompensation, blev erbjuden 2000 Eurobonuspoäng.
Struntar egentligen i poängen men tycker deras första svar är arrogant och visar ingen som helst tecken på att vara kunden tillmötesgående och på något, vilket som helst, sätt erbjuda kompensation
 
Toppen