Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Sir Lemon

Medlem
Ja det stämmer att det fortfarande är plus men det konstiga var ju att när jag checkade in i appen så stod det ju att det var biz liksom på det digitala boardingkortet. Jag checkade in runt 18-tiden via appen och lämnade in bagaget och fick fysiskt boardingkort en timme senare ungefär.
För mig är det skillnad på att de ändrat i tid och att, som i ditt fall, ändrat efter incheckning och utfärdande av boardingkort. Tycker det är skit att de inte står för sitt ord (sitt eget utfärdande av boardingkort).
 
Jag är beredd stt
För mig är det skillnad på att de ändrat i tid och att, som i ditt fall, ändrat efter incheckning och utfärdande av boardingkort. Tycker det är skit att de inte står för sitt ord (sitt eget utfärdande av boardingkort).
Jag är beredd att hålla med. Här är bilder på de olika boardingkorten.
 

Attachments

  • 3A1B18B1-D3F7-49AA-BE52-966F8696FA7E.png
    3A1B18B1-D3F7-49AA-BE52-966F8696FA7E.png
    414,5 KB · Visningar: 174
  • 378ED12A-1785-4F5B-96A0-1D45A9F9FF4F.jpeg
    378ED12A-1785-4F5B-96A0-1D45A9F9FF4F.jpeg
    171,3 KB · Visningar: 180
  • 78D85BCB-7502-49FA-9C99-D69DA0854AAD.jpeg
    78D85BCB-7502-49FA-9C99-D69DA0854AAD.jpeg
    495,6 KB · Visningar: 174
  • 0F9FF1B2-818B-49FE-BD10-DF9EC6EC39B6.jpeg
    0F9FF1B2-818B-49FE-BD10-DF9EC6EC39B6.jpeg
    409 KB · Visningar: 178

C _J

Ny medlem
Faller väl under kategorin I-landsproblem :rolleyes: men ingen Ginger-Beer mix på SK2657 till Munchen, blir upplyst att det inte finns på såna här flygningar. Enligt menyn ska det finnas på flygningar utanför Skandinavien och mig veterligen är inte Tyskland en del av Skandinavien. Låter gnälligt men det är irriterande när menyer inte stämmer och det är dessvärre inte första gången.
 

Jannes

Medlem
Inställd resa SK811, Oslo-Heathrow. Inom 20 minuter får jag meddelande att jag blivit ombokad via Amsterdam, först SAS och sedan KLM sista sträckan.
Hittils allt hyfsat väl, förutom brist på information över orsak.
16:12 får jag SMS att jag kan hämta en mat-voucher vid gate F31, dvs gaterna utanför passkontrollen. Vouchern kan hämtas mellan 16:30-17:00. Synd att min resa till Amsterdam ska avgå 17:15 (försenad 30 min) och från D-gaterna. Ingen chans att jag går igenom passkontrollen med en biljett för ett flyg som är inställt för att hämta en voucher.
16:48, 3 minuter efter boarding påbörjats kommer nytt SMS. Nya besked, vouchern kan hämtas mellan 16:50 och 17:15 vid E12, som förvisso är på rätt sida av passkontrollen men lite för lite, lite för sent.

Och visst har jag inte missuppfattat, dessa vouchers är för användning på flygplatsen, inte ombord? Vettigt hade ju varit för SAS att dela ut vouchers när man checkar in på ombokade flyget, så man kan äta ombord?

Extra plus, väskan blev i Oslo. Anlände LHR 2 timmar och 5 min sena, så blir att skicka iväg lite claims.
 

Homer

Medlem
Inställd resa SK811, Oslo-Heathrow. Inom 20 minuter får jag meddelande att jag blivit ombokad via Amsterdam, först SAS och sedan KLM sista sträckan.
Hittils allt hyfsat väl, förutom brist på information över orsak.
16:12 får jag SMS att jag kan hämta en mat-voucher vid gate F31, dvs gaterna utanför passkontrollen. Vouchern kan hämtas mellan 16:30-17:00. Synd att min resa till Amsterdam ska avgå 17:15 (försenad 30 min) och från D-gaterna. Ingen chans att jag går igenom passkontrollen med en biljett för ett flyg som är inställt för att hämta en voucher.
16:48, 3 minuter efter boarding påbörjats kommer nytt SMS. Nya besked, vouchern kan hämtas mellan 16:50 och 17:15 vid E12, som förvisso är på rätt sida av passkontrollen men lite för lite, lite för sent.

Och visst har jag inte missuppfattat, dessa vouchers är för användning på flygplatsen, inte ombord? Vettigt hade ju varit för SAS att dela ut vouchers när man checkar in på ombokade flyget, så man kan äta ombord?

Extra plus, väskan blev i Oslo. Anlände LHR 2 timmar och 5 min sena, så blir att skicka iväg lite claims.

Köp något ombord och skicka in kvitto?



If your departure is delayed by more than 2 hours, you are entitled to meals and non-alcoholic beverages in reasonable proportion to the waiting time.
Expenses for meals and non-alcoholic beverages must be reasonable. Make sure to keep the original receipts.
 

Jannes

Medlem
Jag käkade på AMS och har kvittot, så kommer nog inte lida finansiellt. Tänkte mer ur perspektivet hur oprofessionellt detta kändes när de ändå försökte, och att SAS kanske kunde ha hanterat det annorlunda iom lite skillnad i avgångstid från OSL.
 

mha321

Medlem
Jag käkade på AMS och har kvittot, så kommer nog inte lida finansiellt. Tänkte mer ur perspektivet hur oprofessionellt detta kändes när de ändå försökte, och att SAS kanske kunde ha hanterat det annorlunda iom lite skillnad i avgångstid från OSL.
Spontan gissning är att meddelandet gick ut till alla som var på det inställda flyget. Och alla fick inte plats för att bli inbokade till samma som du utan hade säkert senare avgång.

Kan definitivt göras bättre men det kan bli en rejält komplex röra nät ett helt flyg ska bokas om, och de sitter ju knappast och smsar manuellt.

Däremot kunde de gott lagt till att man också kunde hämta voucher i service center eller liknande.
 
Toppen