Rant om saker SAS inte alls gör bra just nu
SAS Business / Plus / Star gold Incheckningendesken på Arlanda
Var ska man börja? Man har förståelse för personalomsättningen från pandemin, men den inkompetensen och otrevlighet som råder är fullkomligt bedrövlig.
1) Är det rimligt för de kunder som betalar fullpris Sk business till ex. SFO á 45 KSEK att behöva vänta över 60 min för att checka en väska över disk?
2) Sist blev jag utskälld för att ha själv taggat skidor och lämnat in på specialbagaget (utan problem) för att hon inte hade fått sätta en klisterlapp som märker specialbagage. Det var minsann inte okej, hon ville mer eller mindre att jag skulle hoppa ned i karusellen och hämta tillbaka dem så klisterlappen som indikerar att det är specialbagage
3) Reglerad övervikt är också ett konstant problem. Nej nej, det går minsann inte att ha ett hekto över 23 kg för att så är det i SAS Plus, att operating carrier är LX med annan policy är irrelevant. Således är det bara att vackert lasta om på golvet med obligatorisk utskällning på köpet.
Jag kanske har fel men innan pandemin så var det max 20 min och god service. Det var ett service promise som gjorde att man var lojal med SAS.
PS. För sommarens resenärer rekommenderar jag kabinväska. Self-service och bag drop hade kö bort till A-pirens säkerhetskontroll under påsken.
Nya appen
Don’t fix what ain’t broken, även om det är fult. Men nu är vi också agile! Så vad sägs om att se till att alla funktioner som fanns i den fula men ändå fungerade appen också fungerar i den nya? Nej men vi lägger in data visuals det är hett.
Att kunna boka den en av det mest lönsamma produkten vi har, TPC Worldwide till alla destinationer som erbjuds, skit i det!!! Det viktigaste är att se stats på resande. Sen gör vi så att när man ringer och påpekar det så blir man i vanlig ordning dumförklarad att det minsann visst går att boka. En andra gång när man påpekar att det enda sättet är att använda SAS Classic TPC-motorn som egentligen hade sunset 2015. Det går att boka där men där ska du absolut inte boka. Det kan nämnas att ZRH är en av de destinationer som inte går att boka i appen. Tur den rutten har så låg lönsamhet.
Lounge, statusinflationen et. al.
Det är varmt och mysigt att kissa i byxan till att börja med. Men sen blir det blött och kallt. Typ som att dela ut guldkort i cornflakespaketen. Man kan raljera om det i all evighet, jag kan bara konstatera att SAS inte har kapacitet att serva den mängd guldkort de har utestående, gå förbi guldloungen så blir det uppenbart.
Loungen i sin tur. Maten som serveras. Är det ens att kalla mat? Jag förstår att kalkylen inte går ihop, men att kalla något med 5 laxbitar i för laxsallad är ett skämt. Som nämnt ovan, kapaciteten är tyvärr helt undermålig för
Det är ledsamt att se ett bolag som var så otroligt bra för bara 3 år sedan samt åtminstone halvt lönsamt, gräva sin egen grav.
Let it rip