Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Nya påhittade regler ?
Cava påstås inte ingå i Diamond förmånen fri dryck, vi fick dock en ikväll att dela - på nåder
Orkade inte diskutera.
Snabbt och tydligt svar från diamonsupporten, än en gång bevis på att CC upprättar sina egna regler utan grund.

Som Diamantmedlem ingår det drycker när du reser i SAS Go när vi erbjuder försäljning ombord, med undantag för alkholhaltiga drycker på inrikesflygningar. Purserna ombord avgör fortfarande hur många drycker man kan få, men vi har inte fått information om att det skall vara några begränsningar för särskilda märken.
Eftersom du är en lojal medlem och dina synpunkter är viktiga har vi skickat vidare din upplevelse till berörd avdelning så att vi kan fortsätta förbättra oss.
 
Rant om saker SAS inte alls gör bra just nu

SAS Business / Plus / Star gold Incheckningendesken på Arlanda
Var ska man börja? Man har förståelse för personalomsättningen från pandemin, men den inkompetensen och otrevlighet som råder är fullkomligt bedrövlig.

1) Är det rimligt för de kunder som betalar fullpris Sk business till ex. SFO á 45 KSEK att behöva vänta över 60 min för att checka en väska över disk?

2) Sist blev jag utskälld för att ha själv taggat skidor och lämnat in på specialbagaget (utan problem) för att hon inte hade fått sätta en klisterlapp som märker specialbagage. Det var minsann inte okej, hon ville mer eller mindre att jag skulle hoppa ned i karusellen och hämta tillbaka dem så klisterlappen som indikerar att det är specialbagage

3) Reglerad övervikt är också ett konstant problem. Nej nej, det går minsann inte att ha ett hekto över 23 kg för att så är det i SAS Plus, att operating carrier är LX med annan policy är irrelevant. Således är det bara att vackert lasta om på golvet med obligatorisk utskällning på köpet.

Jag kanske har fel men innan pandemin så var det max 20 min och god service. Det var ett service promise som gjorde att man var lojal med SAS.

PS. För sommarens resenärer rekommenderar jag kabinväska. Self-service och bag drop hade kö bort till A-pirens säkerhetskontroll under påsken.

Nya appen
Don’t fix what ain’t broken, även om det är fult. Men nu är vi också agile! Så vad sägs om att se till att alla funktioner som fanns i den fula men ändå fungerade appen också fungerar i den nya? Nej men vi lägger in data visuals det är hett.

Att kunna boka den en av det mest lönsamma produkten vi har, TPC Worldwide till alla destinationer som erbjuds, skit i det!!! Det viktigaste är att se stats på resande. Sen gör vi så att när man ringer och påpekar det så blir man i vanlig ordning dumförklarad att det minsann visst går att boka. En andra gång när man påpekar att det enda sättet är att använda SAS Classic TPC-motorn som egentligen hade sunset 2015. Det går att boka där men där ska du absolut inte boka. Det kan nämnas att ZRH är en av de destinationer som inte går att boka i appen. Tur den rutten har så låg lönsamhet.

Lounge, statusinflationen et. al.
Det är varmt och mysigt att kissa i byxan till att börja med. Men sen blir det blött och kallt. Typ som att dela ut guldkort i cornflakespaketen. Man kan raljera om det i all evighet, jag kan bara konstatera att SAS inte har kapacitet att serva den mängd guldkort de har utestående, gå förbi guldloungen så blir det uppenbart.

Loungen i sin tur. Maten som serveras. Är det ens att kalla mat? Jag förstår att kalkylen inte går ihop, men att kalla något med 5 laxbitar i för laxsallad är ett skämt. Som nämnt ovan, kapaciteten är tyvärr helt undermålig för

Det är ledsamt att se ett bolag som var så otroligt bra för bara 3 år sedan samt åtminstone halvt lönsamt, gräva sin egen grav.

Let it rip
 

igelkotten

Medlem
Rant om saker SAS inte alls gör bra just nu

SAS Business / Plus / Star gold Incheckningendesken på Arlanda
Var ska man börja? Man har förståelse för personalomsättningen från pandemin, men den inkompetensen och otrevlighet som råder är fullkomligt bedrövlig.

1) Är det rimligt för de kunder som betalar fullpris Sk business till ex. SFO á 45 KSEK att behöva vänta över 60 min för att checka en väska över disk?

2) Sist blev jag utskälld för att ha själv taggat skidor och lämnat in på specialbagaget (utan problem) för att hon inte hade fått sätta en klisterlapp som märker specialbagage. Det var minsann inte okej, hon ville mer eller mindre att jag skulle hoppa ned i karusellen och hämta tillbaka dem så klisterlappen som indikerar att det är specialbagage

3) Reglerad övervikt är också ett konstant problem. Nej nej, det går minsann inte att ha ett hekto över 23 kg för att så är det i SAS Plus, att operating carrier är LX med annan policy är irrelevant. Således är det bara att vackert lasta om på golvet med obligatorisk utskällning på köpet.

Jag kanske har fel men innan pandemin så var det max 20 min och god service. Det var ett service promise som gjorde att man var lojal med SAS.

PS. För sommarens resenärer rekommenderar jag kabinväska. Self-service och bag drop hade kö bort till A-pirens säkerhetskontroll under påsken.

Nya appen
Don’t fix what ain’t broken, även om det är fult. Men nu är vi också agile! Så vad sägs om att se till att alla funktioner som fanns i den fula men ändå fungerade appen också fungerar i den nya? Nej men vi lägger in data visuals det är hett.

Att kunna boka den en av det mest lönsamma produkten vi har, TPC Worldwide till alla destinationer som erbjuds, skit i det!!! Det viktigaste är att se stats på resande. Sen gör vi så att när man ringer och påpekar det så blir man i vanlig ordning dumförklarad att det minsann visst går att boka. En andra gång när man påpekar att det enda sättet är att använda SAS Classic TPC-motorn som egentligen hade sunset 2015. Det går att boka där men där ska du absolut inte boka. Det kan nämnas att ZRH är en av de destinationer som inte går att boka i appen. Tur den rutten har så låg lönsamhet.

Lounge, statusinflationen et. al.
Det är varmt och mysigt att kissa i byxan till att börja med. Men sen blir det blött och kallt. Typ som att dela ut guldkort i cornflakespaketen. Man kan raljera om det i all evighet, jag kan bara konstatera att SAS inte har kapacitet att serva den mängd guldkort de har utestående, gå förbi guldloungen så blir det uppenbart.

Loungen i sin tur. Maten som serveras. Är det ens att kalla mat? Jag förstår att kalkylen inte går ihop, men att kalla något med 5 laxbitar i för laxsallad är ett skämt. Som nämnt ovan, kapaciteten är tyvärr helt undermålig för

Det är ledsamt att se ett bolag som var så otroligt bra för bara 3 år sedan samt åtminstone halvt lönsamt, gräva sin egen grav.

Let it rip
Vad är TPC Worldwide för något? Google gav inget entydigt svar.
 
Travelpass Corporate, bokas i C-klass och faktureras efter flygningen till företaget
Precis. De kallar den bara worldwide i appen insåg jag nu. Det är väldigt bra produkt, för att tydliggöra så krävs det inte att man bokar C fare class, billigaste fare i plus är tillgänglig, med en mindre rabatt.
 

LPC123

Medlem
Tycker att det är ett jäkla otyg att bli väckt 02:31 av ett SMS från SAS med texten "nu kan du checka in på SK140". Borde vara någon spärr i sysytemet som gör att det inte går iväg sms mitt i natten! :mad: Så irriterande tycker jag
 
  • Gilla
Reactions: JPE
Toppen