Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

LPC123

Medlem
Det är alltid mitt i natten någonstans. Tysta telefonen när man inte vill bli störd är min metod.
Ja så långt fattar jag också! men en inrikes flight från Got till ARN borde inte skicka sms 02:30! har svårt att se varför någon i LA eller NY har nytta av det? Dom kommer inte hinna med den flighten ändå.
 

mha321

Medlem
Ja så långt fattar jag också! men en inrikes flight från Got till ARN borde inte skicka sms 02:30! har svårt att se varför någon i LA eller NY har nytta av det? Dom kommer inte hinna med den flighten ändå.
När ska de börja skicka dem då? Från 9 kanske? Det är många som enligt normala scheman hellre tar emot ett sms 0230 än 0645 till exempel.

Enklare att bara sätta notifieringarna från just sas till tysta. Eller att schemalägga tysta motiveringar för allt, beroende på vad man har för behov. På det sättet kan ju var och en få det som passar just dem.
 

LPC123

Medlem
När ska de börja skicka dem då? Från 9 kanske? Det är många som enligt normala scheman hellre tar emot ett sms 0230 än 0645 till exempel.

Enklare att bara sätta notifieringarna från just sas till tysta. Eller att schemalägga tysta motiveringar för allt, beroende på vad man har för behov. På det sättet kan ju var och en få det som passar just dem.
Normala scheman?
What ever nu har jag hittat att det faktiskt går att bocka ur sms vid incheckning?
Tackar för det
 

mha321

Medlem
Normala scheman?
What ever nu har jag hittat att det faktiskt går att bocka ur sms vid incheckning?
Tackar för det
Dåligt ordval kanske, normala arbetstider. Som leverantör av tjänster inom it har man tex ofta många kunder eller kunders kunder i Nordamerika. Det är vanligare med kommunikation på sen kväll än tidig morgon. Jag personlige tex skulle bli mer stöd av ett sms kl 6 på morgonen än 2 på kvällen.

Det riktigt smidiga vore väl kanske att sas tillät en sätta ett schema istället för bara på eller av. Men det känns inte som något man vill anförtro till sas it - och dessutom är det nog del sak för dem att lägga pengar på när funktionen redan finns i folks telefoner. Då räcker kryssruta för att stänga av allt "tillräckligt långt".
 

LPC123

Medlem
Dåligt ordval kanske, normala arbetstider. Som leverantör av tjänster inom it har man tex ofta många kunder eller kunders kunder i Nordamerika. Det är vanligare med kommunikation på sen kväll än tidig morgon. Jag personlige tex skulle bli mer stöd av ett sms kl 6 på morgonen än 2 på kvällen.

Det riktigt smidiga vore väl kanske att sas tillät en sätta ett schema istället för bara på eller av. Men det känns inte som något man vill anförtro till sas it - och dessutom är det nog del sak för dem att lägga pengar på när funktionen redan finns i folks telefoner. Då räcker kryssruta för att stänga av allt "tillräckligt långt".
Nej det tror jag inte heler hade funkat så bra med sas it.
Men nu har jag som sagt hittat att det går att slippa helt vilket är för mig det bästa.
Tackar o bockar
 

Hachans

Medlem
Det kan ju inte ge mycket extra intäkter eftersom det är så få flighter som har Wi-Fi? Åkte nyss min standardrutt LHR-ARN med ännu en Wi-Fi-befriad nylevererad A320neo, SK1524/SI-EIY. Skulle säga att det bara är ca 1 av 10 flighter på den rutten under senaste året där jag har haft Wi-Fi, men jag har inte fört bok, så kanske lurar minnet mig.

Det slår mig att de tidigare brukade säga "tyvärr finns det ingen Wi-Fi på denna flight" men att jag inte hört det meddelandet på ett tag. Det blir väl pinsamt att säga det på varenda flight.

Nä men exakt. Det handlar inte om att tjäna mer pengar utan att spara. SAS betalar säkert något per resenär och gb.
 

palmen

Moderator
Nä men exakt. Det handlar inte om att tjäna mer pengar utan att spara. SAS betalar säkert något per resenär och gb.
Jag gissar att betalningsviljan hos resenärer i plus är högre än de i go om man måste köpa wifi. Så nog kan det bli att tjäna lite mer pengar på det hela också, även om det självklart är en besparing också.
 

Jannes

Medlem
Det kan ju inte ge mycket extra intäkter eftersom det är så få flighter som har Wi-Fi? Åkte nyss min standardrutt LHR-ARN med ännu en Wi-Fi-befriad nylevererad A320neo, SK1524/SI-EIY. Skulle säga att det bara är ca 1 av 10 flighter på den rutten under senaste året där jag har haft Wi-Fi, men jag har inte fört bok, så kanske lurar minnet mig.

Det slår mig att de tidigare brukade säga "tyvärr finns det ingen Wi-Fi på denna flight" men att jag inte hört det meddelandet på ett tag. Det blir väl pinsamt att säga det på varenda flight.
Det är nog inte bara du, senaste 8 månader har varit katastrof vad gäller WiFi på ARN-LHR. Innan det var det 80% om jag uppskattar lite vilt, idag är det 10% chans att få fungerande WiFi ombord. Allt från nya plan utan bubbla till nätverk men inget Internet eller sen bara en död bubbla på taket.
Blir att testa igen ikväll... *kastar tärningen*

Jag tror att det att man tar bort gratis WiFi från Plus är mera för att gardera sig för klagomål för kunder som anser det vara del av produkten de betalt för. Statusmedlemmar? "Gratis WiFi när det är tillgängligt", och så kan man leverera så lite man vill.
 
Toppen