Det kan ju inte ge mycket extra intäkter eftersom det är så få flighter som har Wi-Fi? Åkte nyss min standardrutt LHR-ARN med ännu en Wi-Fi-befriad nylevererad A320neo, SK1524/SI-EIY. Skulle säga att det bara är ca 1 av 10 flighter på den rutten under senaste året där jag har haft Wi-Fi, men jag har inte fört bok, så kanske lurar minnet mig.
Det slår mig att de tidigare brukade säga "tyvärr finns det ingen Wi-Fi på denna flight" men att jag inte hört det meddelandet på ett tag. Det blir väl pinsamt att säga det på varenda flight.
Det är nog inte bara du, senaste 8 månader har varit katastrof vad gäller WiFi på ARN-LHR. Innan det var det 80% om jag uppskattar lite vilt, idag är det 10% chans att få
fungerande WiFi ombord. Allt från nya plan utan bubbla till nätverk men inget Internet eller sen bara en död bubbla på taket.
Blir att testa igen ikväll... *kastar tärningen*
Jag tror att det att man tar bort gratis WiFi från Plus är mera för att gardera sig för klagomål för kunder som anser det vara del av produkten de betalt för. Statusmedlemmar? "Gratis WiFi när det är tillgängligt", och så kan man leverera så lite man vill.