Senaste nytt

SAS Business Card är lanserat

De kör ju en stegvis lansering i någon sorts turordning, och kallar stegen Boarding grupp 0 till 5 vilket jag uppfattar alla som anmälde sitt intresse tidigare i år. Sedan har de en "final call" där de som vill vara med i lanseringen kan anmäla sig.

Fram till i dag vid lunch ungefär var det bara öppet för boardinggrupp 0, sedan öppnade de 1:an. Är det ingen här som redan är igenom processen?
Jag var lite sugen att hoppa på detta men när det bjuds på nivåpoäng så blir det att vänta tills efter nyår när det blir ny period. Detta hade SAS kunnat undvika genom att ha roll-over, alternativt en högre (officiell) nivå.

De kör ju en stegvis lansering i någon sorts turordning, och kallar stegen Boarding grupp 0 till 5 vilket jag uppfattar alla som anmälde sitt intresse tidigare i år. Sedan har de en "final call" där de som vill vara med i lanseringen kan anmäla sig.

Fram till i dag vid lunch ungefär var det bara öppet för boardinggrupp 0, sedan öppnade de 1:an. Är det ingen här som redan är igenom processen?

Var i grupp 1 och fick mail tidigare idag att det var min tur, avtalet signat och diamant säkrat i ett till år (om de betalar ut level points som utlovat). Märks att allt inte är helt redo än. Har bland annat haft lite problem med att komma åt admin-gränssnittet och i dagsläget hittar jag inget sätt att lägga till kortet i Apple Pay så får vänta på att det fysiska kommer innan jag kan testa det.

Ang nivåpoäng så ger ju Amex Elite 6 p/100 kr. Handlar man för 1 milj på ett år alltså 60 000 p mot 20 000 med detta kort (utom första året). Mot det får man ställa 20 p/100 kr istf 25 p/100 kr. Gäller reseskyddet utöver annan ersättning? Annars inget värt. Och är det bättre än Amex?

AB kan du ha imorgon. Köp ett lagerbolag.
I teorin ja.
I praktiken tar det veckor även med ett lagerbolag tex för att upprätta en ny bank relation och få intyg på att aktiekapitalet är deponerat.

Har du redan ett AB går det snabbt att köpa ett till, men det var inte den situationen som OP var i

Fick inbjudan häromdagen också. Har inte mycket utgifter i firman som betalas med kort. Kommer nå upp till guld i år, frågan är om det är värt 7000 spänn för att bli Diamond när man reser 10 flygresor om året.

Skatteverket skulle nog, vid en granskning, inte godkänna att enda aktiviteten i bolaget (enskild firma eller AB) är en årsavgift för ett kreditkort
Man kan ju ta det som en ej avdragsgill kostnad iofs. Ett avdrag utan någon intäkt som möter avdraget är ju ändå inte värt något.

Toppen