Ah, my bad. Fick mejlet från SAS i dag och såg ett svart kort som jag inte synade närmare.Fast det är väl ett Mastercard.
Men oavsett kortutgivare så är nog krediten begränsad för ett litet bolag utan historik.
Ah, my bad. Fick mejlet från SAS i dag och såg ett svart kort som jag inte synade närmare.Fast det är väl ett Mastercard.
Jag är säkert inte den enda som tänker just i sådana banor.Är det nu alla forummedlemmar startar enskilda firmor för att tjäna mer poäng?![]()
Jag är säkert inte den enda som tänker just i sådana banor.
Det jag främst är ute efter är nivåpoängen för återkvalificering. Årsavgiften på 7188kr känns värt det, för egen del.
Fanns tyvärr en regel om att man max kan få nivåpoäng en gång per eurobonuskonto, annars hade det ju varit sjukt värt. Omräknat till privata pengar är det diamant för typ 5kDen som har noll bolag i dagsläget men funderar på att starta ett bör nog inte fundera för länge, för det gäller ju att hinna få igång EF/AB och ansöka senast 20/9 om man vill åt de 45k nivåpoängen.
Den som däremot har fler än ett bolag borde väl kunna skaffa flera kort för att få multipla uppsättningar nivåpoäng. Snabbspår till EBD för någon statuslös med två bolag.
Ahh, så inget innehavaren får per år alltså?Fanns tyvärr en regel om att man max kan få nivåpoäng en gång per eurobonuskonto, annars hade det ju varit sjukt värt. Omräknat till privata pengar är det diamant för typ 5k
Jo, 20k statuspoäng per år. Men inte 20k per kort, om man skulle ha från flera företag...Ahh, så inget innehavaren får per år alltså?
För komplicerat. Och ett AB får du aldrig igång på den tiden som finns.Jag är säkert inte den enda som tänker just i sådana banor.
Det jag främst är ute efter är nivåpoängen för återkvalificering. Årsavgiften på 7188kr känns värt det, för egen del.
En liten fundering, jag är utlandsbosatt sedan ett par år. Om jag startar Enskild Firma idag, utan inkomst i Sverige de senaste åren, är det troligt att ansökan nekans pga avsaknad inkomst i Sverige? Vore det mer troligt att få igenom med Aktiebolag eller är det ändå troligt att eftersom bolaget saknar historik, att jag personligen tvingas gå i borgen? Eller tänker jag för komplicerat?