Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

Jackie

Medlem
Hur känns metallen? Kommer den att hålla, eller tror du att den blir sliten lätt?

Vikt Revolut 16g och Amex Elite 5g. Metallen känns gedigen, lika tunt som Amex Elite kortet, har dock inte börjat använda den ännu så om den lätt blir sliten återstår att se. Får se om det blir något shopping till helgen :p
 

Tonton

Medlem
Jag tog mig mod och ringde till kundservice och frågade. Revolut räknas som cash transaction och då är det gränsen på kontantuttag som gäller. Är detta något nytt? Jag har nämligen inte sett några avgifter på mina Revolut-köp. De säger ju 3% och minst 40 kr för dem.

Det var just därför jag skrev följande:

Hur mycket försöker du föra över?


Det finns säkert 100+ inlägg i denna tråden som diskuterar just detta.

Sedan så får vi tar och referera till @agehall 10 budord http://www.businessclass.se/forum/threads/agehalls-tio-budord-för-resenären.17994/

Och då mer specifikt budord #3:

3) Kundtjänst har ingen koll


Många förleds att tro att bara för att flygbolagets kundtjänst säger A eller B, så är det ett axiom. Så är oftast inte fallet. Kom ihåg att de flesta som sitter i kundtjänsten har aldrig någonsin gjort det många av oss här gör på veckobasis. De har ingen aning om hur många poäng du får när du bokat en Swiss codeshare på Thai-metall till Bangkok och krediterar poängen till EuroBonus. Även om de kanske inte ljuger medvetet, så är deras svar sällan korrekt och baserat på fakta.


Fråga istället här på forumet så kommer du att få ett korrekt svar om det går att få fram. Det vi däremot inte kan hjälpa dig med är tex att boka om en bokning - då måste du prata med bolaget du bokat hos. De kan även, enklare än vad vi kan, upplysa om ev kostnader för en ombokning.

Som tidigare har diskuterats- Att överföra pengar från SAS MC till Revolut räknas inte som kontantuttag. Däremot så har SEB satt en gräns på överföringar till andra banker/kreditinstitut (exempelvis Revolut) som är exakt likadan som gränsen för kontantuttag.

Hittills har jag aldrig stött på avgift.
Då hoppas vi det fortsätter så :) Men inte omöjligt att det kommer kanske...beror väl på vilka volymer de ser.

Just därför det är bättre att fråga på forumet, snarare än att ge uppmärksamhet kring detta till kundtjänst ;)
 

M.K

Medlem
Återigen, fråga på forumet och inte kundtjänst!

Se även till att ha spend på ditt MC också. 50/50 ryktas det om. Jag kommer troligen med anledning av detta att dra ner, samt öka spenden lite på MC.

Huvudskälet att använda Revolut istället i Sverige är Applepay, men får orka dra upp MC lite oftare då inte Amex accepteras. När kommer SEB på banan?
 

Homer

Medlem
Punkt 3 nedan, om man har flera valutor utöver SEK, går det att välja vilken som ska vara först/sist om
det är 0kr på SEK kontot?
alternativ fungerar det att inaktivera konton det finns pengar på för att förhindra att det dras pengar från just detta?

Which currency balance will be deducted for spending? | Revolut Help Centre


The card selects which currency to use in the following order:

  1. The currency of the payment (e.g. if you are in the UK carrying out a transaction in Euro, we will deduct funds from your Euro balance)
  2. Your base currency (GBP), which is determined by your home address
  3. The next active currency (including any cryptocurrency) with a sufficient balance
Funds are not taken from more than one currency balance at a time, so if there are no currency wallets with sufficient funds, the transaction will be declined.
 
Toppen