Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

ericwg

Medlem
1. Provat olika summor men just nu fungerar ingen summa. Det är alltså inte Revoluts topup gräns som slår i utan hela transaktionen blir nekad.
2. Använder det för mycket betalningar också.
 

gneken

Medlem
1. Provat olika summor men just nu fungerar ingen summa. Det är alltså inte Revoluts topup gräns som slår i utan hela transaktionen blir nekad.
2. Använder det för mycket betalningar också.
Kan det vara så att du använt det för betalning av fakturor genom billhop eller annan liknande tjänst?
 

ericwg

Medlem
Inte i nutid, gjorde det för 1-2 år sedan kanske men inget nu nyligen. Har ni märkt att de har något skydd som slår till om man gör "konstiga" transaktioner?
 

Tonton

Medlem
Nej, men det kanske är SAS Mastercards överföringsgräns?

Om du läser tidigare inlägg i tråden så har det rapporterats om att SEB (SAS Mastercard) har helt, eller till viss del, blockerat överföringar till Revolut hos vissa individer pga olika orsaker.
 

andersson.j

Medlem
Inte i nutid, gjorde det för 1-2 år sedan kanske men inget nu nyligen. Har ni märkt att de har något skydd som slår till om man gör "konstiga" transaktioner?
Jag uppgraderade till SAS MC Premium inför en dubbelpoängkampanj och spenderade mig snabbt upp till nära kortets kreditlimit. Då triggade jag någon form av skydd två gånger som spärrade kortet.
 

ericwg

Medlem
Jag tog mig mod och ringde till kundservice och frågade. Revolut räknas som cash transaction och då är det gränsen på kontantuttag som gäller. Är detta något nytt? Jag har nämligen inte sett några avgifter på mina Revolut-köp. De säger ju 3% och minst 40 kr för dem.
 

gneken

Medlem
Jag tog mig mod och ringde till kundservice och frågade. Revolut räknas som cash transaction och då är det gränsen på kontantuttag som gäller. Är detta något nytt? Jag har nämligen inte sett några avgifter på mina Revolut-köp. De säger ju 3% och minst 40 kr för dem.
Det har framgått här samt att det alltid varit så.
Om du tidigare hade nämnt hur stora summor du flyttat över till revolut här och när så hade vi kunnat besvara det här..

Max 10000kr per dag, max 24000kr per 4 dagar gäller.
 
Toppen