Man undrar lite om antalet prenumerationer märkbart är på väg ner för revolut nu.
Jag har fått fler erbjudande på premium med gratismånader frekvent den senaste tiden. Inte så ovanligt, men aldrig så här ofta, som 1-2 ggr/månad.
Blev däremot lite förvånad när jag nyligen fick erbjudande om gratismånader på metall, kan inte minnas att jag fått det någonsin. Klickade runt lite i erbjudandet men lät det förfalla för det inte skulle ge mig något extra mot vad jag har med andra kort.
Fick idag erbjudande på Ultra med 33% rabatt i 3 månader, dvs motsvarande 1 gratismånad.
Jag har alltid fått dessa mail, varit med från starten med Revolut i Sverige. Alltid Premium i mitt fall som betalar sig många gånger om. Alla utländska inkomster går via dem utan avgifter, jeg fick nyss 250 euro från SAS ännu en gång efter en flygförsening.

Jag har provat räkna men aldrig sett värdet i Metal och absolut inte Ultra.
Nöjd med kortstocken nu, dragit ner antalet
Amex Plat= + Middagar, lounger/onthego, fast track om ej SAS, diverse statusar, utländsk spend, sambons spend med extrakort
Klarna Premium= all Curve spend, all icke Amex spend 1-17e i månaden och utomlands blandat med Plat+, Avocadomackor, Voi ( nytt), 2gb e-sim/mån (nytt).
Curve= med CB 1% nästan all spend i USA, utomlands i övrigt om ej Amex, samt mina 6stk 1% CB i Sverige, 2k/mån ATM vid behov
Revolut Premium= Alla utländska inkomster, deras "swish" till vänner och släktingar, Iban/Sepa betalningar. ATM 4K/Mån, Wolt+, NordVPN, 1gb e-sim/mån.
Bankens premium= lite alternativa loungebesök samt deras fast track någon gång
SAS MC= Flypremium 4, 2x helger, en 9999 efter bryt till Klarna via Revolut, lite SAS biljetter och småköp sista ca 10dgr i månaden
Amex Classic SAS= 150k oandvänd kredit för score, ett köp per år, 9kr 2025 ;-) . Möjligt det avslutas innan Nov med ny avgift, ännu ett kort mindre.
Jag tror helt enkelt att Revolut kör detta med frimånader som billig marknadsföring. Alltid blir det någon ny.