Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

6C033852-914B-4EEC-BCBD-0F10E63E6DED.jpeg

@intuition Ja, regelbundet.

Aha, de har olika triggers för erbjudandena.

De har helt klart börjat spåra location, de senaste månaderna har alla mina erbjudande varit motiverade med "Du är en av våra mest beresta användare, därför ..."
Tjo-pytt, så mycket reser jag inte och jag har normalt väldigt lite aktivitet på kortet, men jag har betalt lite små-utgifter utomlands sista tiden.

Men då har jag alltså nu kommit upp i M.K-klass på min revo-spendering ;)

Nöjd med kortstocken nu, dragit ner antalet

Amex Plat= + Middagar, lounger/onthego, fast track om ej SAS, diverse statusar, utländsk spend, sambons spend med extrakort
Klarna Premium= all Curve spend, all icke Amex spend 1-17e i månaden och utomlands blandat med Plat+, Avocadomackor, Voi ( nytt), 2gb e-sim/mån (nytt).
Curve= med CB 1% nästan all spend i USA, utomlands i övrigt om ej Amex, samt mina 6stk 1% CB i Sverige, 2k/mån ATM vid behov
Revolut Premium= Alla utländska inkomster, deras "swish" till vänner och släktingar, Iban/Sepa betalningar. ATM 4K/Mån, Wolt+, NordVPN, 1gb e-sim/mån.
Bankens premium= lite alternativa loungebesök samt deras fast track någon gång
SAS MC= Flypremium 4, 2x helger, en 9999 efter bryt till Klarna via Revolut, lite SAS biljetter och småköp sista ca 10dgr i månaden
Amex Classic SAS= 150k oandvänd kredit för score, ett köp per år, 9kr 2025 ;-) . Möjligt det avslutas innan Nov med ny avgift, ännu ett kort mindre.

Detta ser ut som usecaset för ett "Curve Platinum" som supportar alla typer av kort och som gör det möjligt att lägga in denna typ av lista med regler så att man betalar allt med samma kort och sen fixar systemet automatiskt så att det hamnar på bästa underliggande kort utifrån ens egna optimeringskriterier.

@intuition grattis till det ;-)

@Thornado Curve Platinum hade varit något, får se vad Lloyds finner på. Det viktiga med kortsamlandet som jag ser det är att inte betala samma förmåner flera gånger.

Totalt årskostnad spelar också roll givetvis, men hellre dyrare premiumkort med perks jag faktiskt använder. Double dip eller min favorit, triple dip är ultimat med CB och points. Värt betala lite extra för det också.

Toppen