Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

Får se om det kommer något black friday-erbjudande
Det kom ju tyvärr inte och det har ju varit väldigt tunt med erbjudande öht. Jag får med jämna mellanrum pingar om att uppgradera kortet, men inga lockpriser. Det enda jag sett är att Ultra ger 105kr rabatt i 3 månader på månadspriset (vilket gör att månadspriset blir det samma som årspriset de första tre månaderna) och det är ju ingen fantastisk deal med tanke på att priset nyss höjts med 10%.

Var står ni som har något av de dyrare korten i dag? Kan ni fortfarande "räkna hem" årsavgiften och vilken förmån är den viktigaste för just dig?

Var står ni som har något av de dyrare korten i dag? Kan ni fortfarande "räkna hem" årsavgiften och vilken förmån är den viktigaste för just dig?
Baserat på det låga intresset att svara på denna fråga och min egna mini-analys av Revolut Ultra värde för mig personligen så skulle jag säga att Revoluts dyrare kort har blivit utkonkurrerade av Klarnas alternativ. Intjäning av Revpoints till tex EB eller Avios är på samma nivå som kort som nästan är gratis, förmånerna är knappt värda 500kr/månaden för en normal användare;

Lounge tillgång: 200kr/månad (jämförbart med Swedbank platinum)
Revpoints intjäning till EB/Avios: 50kr/månad (jämförbar intjäningsnivå med Lunar SAS eller SAS MC)
ClassPass 20 credits: 200kr/månad (jämförbart med Klarna Max)
E-sim: 50kr/månad

Total = 500kr värde vs kostnaden på 655kr

Hävningsavgift: en månads extra avgift som straff på Ultra om man avslutar inom 6 mån. Ännu värre för de billigare alternativen. Detta är agtt jämföra med Klarnas möjlighet att bara använda tjänst/kortet en månad utan några extra avgifter.

Såg att revolut släppt två IHG-kort för den brittiska marknaden. Något sådant kunde man ju hoppas på här speciellt när de verkar öppna en hel del nytt i Sthlm

Perplexity Pro byts ut mot ChatGPT Go (notera Go och inte Plus)

https://help.revolut.com/en-SE/help...nefits/partnership-benefits/question-chatgpt/

Jag har kört Ultra ett tag men kommer inte förnya, kan inte räkna hem det. Vill man ha den här sortens kort så känns Klarna Max som det klart bättre valet just nu. Kanske kommer gå ned till Premium då jag ändå använt Revolut för wire transfers och växlar en del pengar.

Toppen