Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

Tydligen lagrar även Applewatch kända nätverk.
Ja, nätverk som klockan varit inloggad på tillsammans med din Iphone lagras för framtida bruk på egen hand, till skillnad från alla nätverk som telefonen kommer ihåg.
I och med WatchOS som släpptes i höstas så kan du även manuellt lägga till nätverk på klockan - om de inte kör med en loginsida...

• Gilla
Reactions: M.K
Jag försökte att överföra lönen med Pay från mitt danska kort, men min gräns var ungefär 2 000 DKK tydligen. Nu har jag bara testat att överföra typ en hundring till kortet tidigare, så jag förstår att man av säkerhetsskäl begränsar det till en början.

Det blir dock lite ohållbart om inte den här gränsen ökar stadigt i fortsättningen. Vad är er erfarenhet gällande gränserna? Och kommer jag därefter kunna överföra lönen vidare till Sverige utan att stöta på någon ny limit?

Jag försökte att överföra lönen med Pay från mitt danska kort, men min gräns var ungefär 2 000 DKK tydligen. Nu har jag bara testat att överföra typ en hundring till kortet tidigare, så jag förstår att man av säkerhetsskäl begränsar det till en början.

Det blir dock lite ohållbart om inte den här gränsen ökar stadigt i fortsättningen. Vad är er erfarenhet gällande gränserna? Och kommer jag därefter kunna överföra lönen vidare till Sverige utan att stöta på någon ny limit?

Har inte använda Apple Pay alls men jag Hr fyllt på mitt Revolut via vanlig top-up i appen med 10000 SEK åt gången.

Har mer med att de svenska bankerna är snåla och inte vill betala Apple för att använda Apple Pay. Därför är samsung Pay och Google Pay större hos de svenska bankerna.
Google pay var ju länge nästan obefintligt hos de svenska bankerna och de fick väl apple pay först.

Samsung pay däremot är det väl fler som stöder.

Men varför ska de betala mer till Apple än de behöver göra till nätverken eller konkurrenterna om det inte kostar dem kunder att inte göra det. Finns ingen som helst anledning förrän kunderna börjar rösta med fötterna när de inte har det.

Google pay var ju länge nästan obefintligt hos de svenska bankerna och de fick väl apple pay först.

Samsung pay däremot är det väl fler som stöder.

Men varför ska de betala mer till Apple än de behöver göra till nätverken eller konkurrenterna om det inte kostar dem kunder att inte göra det. Finns ingen som helst anledning förrän kunderna börjar rösta med fötterna när de inte har det.
Kollar man nu så är Google Pay större här i Sverige hos bankerna. GPay kom in senare, kom väl inte förens förra sommaren till Sverige? Apple Pay kom väl sommaren 2017?

Men du har självklart rätt att det inte finns en anledning för storbankerna att haka på Apple Pay förens kunderna börjar skrika.

Har inte många kunder redan röstat med fötterna och använder nu moderna kort? Eller lever vi i en B.C bubbla? Jag tycker våra bankkort känns så tråkiga och minns inte ens när jag använde mitt svenska sist.

Har inte många kunder redan röstat med fötterna och använder nu moderna kort? Eller lever vi i en B.C bubbla? Jag tycker våra bankkort känns så tråkiga och minns inte ens när jag använde mitt svenska sist.
Den stora majoriteten har definitivt inte gjort det.

Den stora majoriteten på bc - definitivt :) men det är garanterat en bubbla.

Jag är beredd att hålla med, i Sverige är det garanterat en liten bubbla som använder moderna kort. Känner ingen utanför BC/FFL som har Revolut eller liknande kort. De flesta av mina kompisar har tragiskt nog gamla Swedbank debitkort. Bättre för mig iaf som brukar ta notan :)

Däremot skulle jag säga att det är tvärtom i UK. Majoriteten av mina bekanta, både studentgänget och mina "äldre" kollegor har i princip alla något modernt bankkort. Monzo är helt klart det populäraste kortet att välja, skulle jag säga. Därefter kommer Revolut.

@Tonton hahaha sant. En hel del vänner kör ju sedan länge med Plat och andra Amex, men har faktiskt när du säger det aldrig sett någon ”normal” vän använda Fintech kort.

Tänker ofta på de som betalar med sina bankkort i affärer, oavsett om det är en 100 kr på Coop eller 10000 på Elgiganten. Jag förklarar för de i släkten, kompisar, arbetskamrater osv. Inte många som har kort som ger flygpoäng, tänk vad de missar. När jag säger just det vill de börja lära sig men sen blir det inget mer är så. Svårt är det ju inte, SAS MC o SAS Amex. Revolut går snabbt , likaså Curve och en annan favorit jag har, lite som Nederländsk version av Revolut som heter Bunq. Kan även där ladda via MC och Visa. Ja vi på BC är så inne i det vi gör och tycker om så för oss är det enkelt och intressant. För andra svårare. En rolig sak är att jag lärde en kompis från skoltiden på 90 talet, han ville flyga till NY och gärna med SAS Amex voucher som jag visade hur man gör, och nu blir det en 30 års resa dit i höst. Känns bra att visa och lära ut så fler kan göra sina drömresor:)

Toppen