M.K skrev:Revolut fungerar verkligen klockrent med Applepay överallt här i Spanien! Helt perfekt gå ner till stranden med bara handduk och Applewatch. Jag har kunnat betala precis överallt och vi slipper nu ha någon som vaktar telefoner/plånböcker från alla strandnasareKlicka för att utvidga...
Tonton skrev:+1 på detta!Var verkligen super när jag var själv i Malaga förra helgen. Kunde gå ner och bada etc utan att ora mig för att värdesakerna skulle försvinna.Klicka för att utvidga...
M.K skrev:Tydligen lagrar även Applewatch kända nätverk. Idag kopplades jag upp och fick till min förvåning många mess på vattenhål runt beachen jag tidigare besökt med telefonen. Ytterligare positivt är att jag lyckades betala med Plat på ett ställe som tidigare nekat Amex. Workaround med Applepay? Revolut är bra schysst men väljer ändå hellre 3x MR om möjligt som jag anser vara värt 2% i f/x. Ska prova fler ställen i morgon med Plat genom Applepay!Klicka för att utvidga...
Har mer med att de svenska bankerna är snåla och inte vill betala Apple för att använda Apple Pay. Därför är samsung Pay och Google Pay större hos de svenska bankerna.Robert flysas skrev:Fler än 50% av köpen jag gör här hemma i Sverige med Apple Pay ser kassören imponerad ut och tror jag har något ingen annan kan ha, ja det sa en senast igår. Sverige ligger i framkant på mycket men det går allt för segt med Apple Pay och banker som vågar svänga ut lite som de nya bankerna från andra länder. Fortfarande få Svenska kort som fungerar med Apple PayKlicka för att utvidga...
gneken skrev:Har mer med att de svenska bankerna är snåla och inte vill betala Apple för att använda Apple Pay. Därför är samsung Pay och Google Pay större hos de svenska bankerna.Klicka för att utvidga...
Ja, nätverk som klockan varit inloggad på tillsammans med din Iphone lagras för framtida bruk på egen hand, till skillnad från alla nätverk som telefonen kommer ihåg.M.K skrev:Tydligen lagrar även Applewatch kända nätverk.Klicka för att utvidga...
Bankiren skrev:Jag försökte att överföra lönen med Pay från mitt danska kort, men min gräns var ungefär 2 000 DKK tydligen. Nu har jag bara testat att överföra typ en hundring till kortet tidigare, så jag förstår att man av säkerhetsskäl begränsar det till en början.Det blir dock lite ohållbart om inte den här gränsen ökar stadigt i fortsättningen. Vad är er erfarenhet gällande gränserna? Och kommer jag därefter kunna överföra lönen vidare till Sverige utan att stöta på någon ny limit?Klicka för att utvidga...
Google pay var ju länge nästan obefintligt hos de svenska bankerna och de fick väl apple pay först.gneken skrev:Har mer med att de svenska bankerna är snåla och inte vill betala Apple för att använda Apple Pay. Därför är samsung Pay och Google Pay större hos de svenska bankerna.Klicka för att utvidga...
Kollar man nu så är Google Pay större här i Sverige hos bankerna. GPay kom in senare, kom väl inte förens förra sommaren till Sverige? Apple Pay kom väl sommaren 2017?mha321 skrev:Google pay var ju länge nästan obefintligt hos de svenska bankerna och de fick väl apple pay först.Samsung pay däremot är det väl fler som stöder.Men varför ska de betala mer till Apple än de behöver göra till nätverken eller konkurrenterna om det inte kostar dem kunder att inte göra det. Finns ingen som helst anledning förrän kunderna börjar rösta med fötterna när de inte har det.Klicka för att utvidga...
Den stora majoriteten har definitivt inte gjort det.M.K skrev:Har inte många kunder redan röstat med fötterna och använder nu moderna kort? Eller lever vi i en B.C bubbla? Jag tycker våra bankkort känns så tråkiga och minns inte ens när jag använde mitt svenska sist.Klicka för att utvidga...
M.K skrev:Har inte många kunder redan röstat med fötterna och använder nu moderna kort? Eller lever vi i en B.C bubbla? Jag tycker våra bankkort känns så tråkiga och minns inte ens när jag använde mitt svenska sist.Klicka för att utvidga...
mha321 skrev:Den stora majoriteten har definitivt inte gjort det.Den stora majoriteten på bc - definitivtmen det är garanterat en bubbla.Klicka för att utvidga...