Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

Revolut fungerar verkligen klockrent med Applepay överallt här i Spanien! Helt perfekt gå ner till stranden med bara handduk och Applewatch. Jag har kunnat betala precis överallt och vi slipper nu ha någon som vaktar telefoner/plånböcker från alla strandnasare :cool:

+1 på detta!

Var verkligen super när jag var själv i Malaga förra helgen. Kunde gå ner och bada etc utan att ora mig för att värdesakerna skulle försvinna.

Tydligen lagrar även Applewatch kända nätverk. Idag kopplades jag upp och fick till min förvåning många mess på vattenhål runt beachen jag tidigare besökt med telefonen. Ytterligare positivt är att jag lyckades betala med Plat på ett ställe som tidigare nekat Amex. Workaround med Applepay? Revolut är bra schysst men väljer ändå hellre 3x MR om möjligt som jag anser vara värt 2% i f/x. Ska prova fler ställen i morgon med Plat genom Applepay!

Tydligen lagrar även Applewatch kända nätverk. Idag kopplades jag upp och fick till min förvåning många mess på vattenhål runt beachen jag tidigare besökt med telefonen. Ytterligare positivt är att jag lyckades betala med Plat på ett ställe som tidigare nekat Amex. Workaround med Applepay? Revolut är bra schysst men väljer ändå hellre 3x MR om möjligt som jag anser vara värt 2% i f/x. Ska prova fler ställen i morgon med Plat genom Applepay!

Amex Elite + Platinum genom ApplePay på AppleWatch fungerade även det utmärkt för mig på min weekendresa.

@Tonton Så ställen i Spanien som inte accepterar Amex tar det genom Applepay? Det stället vi åt på ikväll har aldrig under många år accepterat Amex så blev minst sagt förvånad.

Oavsett tar 100% av terminalerna här Applepay så Revolut fungerar i alla lägen! Tänk om Sverige hade kunnat komma ikapp någon gång.

Fler än 50% av köpen jag gör här hemma i Sverige med Apple Pay ser kassören imponerad ut och tror jag har något ingen annan kan ha, ja det sa en senast igår. Sverige ligger i framkant på mycket men det går allt för segt med Apple Pay och banker som vågar svänga ut lite som de nya bankerna från andra länder. Fortfarande få Svenska kort som fungerar med Apple Payo_O

Fler än 50% av köpen jag gör här hemma i Sverige med Apple Pay ser kassören imponerad ut och tror jag har något ingen annan kan ha, ja det sa en senast igår. Sverige ligger i framkant på mycket men det går allt för segt med Apple Pay och banker som vågar svänga ut lite som de nya bankerna från andra länder. Fortfarande få Svenska kort som fungerar med Apple Payo_O
Har mer med att de svenska bankerna är snåla och inte vill betala Apple för att använda Apple Pay. Därför är samsung Pay och Google Pay större hos de svenska bankerna.

Har mer med att de svenska bankerna är snåla och inte vill betala Apple för att använda Apple Pay. Därför är samsung Pay och Google Pay större hos de svenska bankerna.

Ja det är märkligt. Inte direkt små vinster de gör heller. Själv byter jag bank i höst till en som hänger med lite i utvecklingen och inte bara delar ut pengar hit o dit:D

Toppen