Hej
Vad tror ni om mina chanser till ersättning. Flög med SQ361 5 mars till singapore via moskva för vidare transport till Phuket, allt bokat via singapore airlines. Landade 2h o 3 min försenade i singapore o missade vårt anslutningsflyg, blev ombokade och landade 4h 20 min försent i Phuket. Skickade ersättningsanspråk till Singapore airlines som svarade att pga stängt luftrum över Pakistan fick man ta en annan längre rutt.
Men saken är den att flygtiden blev 33 minuter längre mellan Moskva och Singapore än schemalagt men planet landade 2h 3 min senare än tidtabell. Så större delen av förseningen berodde på att planet lyfte 39 min senare än tidtabell från Arlanda och sedan blev man ännu mer försenad i Moskva(försenad avgång
1h 30min). Så min slutsats är att även om vi hade kunnat följa den normala rutten så hade vi ej hunnit med vår ordinarie flight från Singapore till Phuket då vi hade 1h och 50 min mellan flygen och vi behövde byta terminal.
Ingen information lämnades om någon av förseningarna likaså sa piloten när vi lyfte från moskva att han skulle försöka flyga in delar av förseningen.
Så om förseningen beror på olika orsaker varav 1 är icke ersäätningsberättigad vad händer då? Någon som har erfarenhet?