Senaste nytt

Regelverket (EG) nr 261/2004 - dvs EUs regler om passagerares rättigheter

Är det någon som läst något om hur snabbt flygbolagen måste svara på anmälan?
Hur länge väntar ni innan ni tar saken vidare till ARN/motsvarande?
 
Vad säger ni om detta fall?

"Flyget från Stockholm var så pass försenat att jag skulle missat flyget från London till Brasilien. I samtal med BA så kom de med ett alternativ som ej fungerade.

I och med detta så kom jag överens med kunden att jag skulle avboka flyget och finna ett annat.

Då jag avbokade flyget och krävde återbetalning så har de återkommit med att de kan ersätta Stockholm – London iom att flyget från London till Brasilien avgick enligt plan, samt att jag ej godtog deras alternativ"
 
Vad säger ni om detta fall?

"Flyget från Stockholm var så pass försenat att jag skulle missat flyget från London till Brasilien. I samtal med BA så kom de med ett alternativ som ej fungerade.

I och med detta så kom jag överens med kunden att jag skulle avboka flyget och finna ett annat.

Då jag avbokade flyget och krävde återbetalning så har de återkommit med att de kan ersätta Stockholm – London iom att flyget från London till Brasilien avgick enligt plan, samt att jag ej godtog deras alternativ"
Var det en resa dvs på samma biljett?
 
Resa som bokades med LOT men utfördes av Nordica (Arlanda till Tallinn). Vilka är det som ska ersätta för försening? Jag har mailat bägge, men ingen har svarat på 5 veckor. Vilka borde man ligga på?
 
Resa som bokades med LOT men utfördes av Nordica (Arlanda till Tallinn). Vilka är det som ska ersätta för försening? Jag har mailat bägge, men ingen har svarat på 5 veckor. Vilka borde man ligga på?
Operating air carrier (här: Nordica).
Air passenger rights - Your Europe
”In some cases the airline operating the flight may not be the same as the one from which you bought your ticket. In case of any difficulties only the airline which operates the flight can be held responsible.”
 
Toppen