Buffy
Medlem
Ok tack.Är det mer än 2 veckor innan avgång så har man väl inte mycket att hämta skulle jag säga om man tittar på EU261/2004 åtminstone.
Ok tack.Är det mer än 2 veckor innan avgång så har man väl inte mycket att hämta skulle jag säga om man tittar på EU261/2004 åtminstone.
Hittade en complaints form från EU som säger att man bör vänta 6veckor på svarÄr det någon som läst något om hur snabbt flygbolagen måste svara på anmälan?
Hur länge väntar ni innan ni tar saken vidare till ARN/motsvarande?
Var det en resa dvs på samma biljett?Vad säger ni om detta fall?
"Flyget från Stockholm var så pass försenat att jag skulle missat flyget från London till Brasilien. I samtal med BA så kom de med ett alternativ som ej fungerade.
I och med detta så kom jag överens med kunden att jag skulle avboka flyget och finna ett annat.
Då jag avbokade flyget och krävde återbetalning så har de återkommit med att de kan ersätta Stockholm – London iom att flyget från London till Brasilien avgick enligt plan, samt att jag ej godtog deras alternativ"
Var det en resa dvs på samma biljett?
Operating air carrier (här: Nordica).Resa som bokades med LOT men utfördes av Nordica (Arlanda till Tallinn). Vilka är det som ska ersätta för försening? Jag har mailat bägge, men ingen har svarat på 5 veckor. Vilka borde man ligga på?
Du ska nog räkna med att du får bråka vidare med BA ett tag. De är inte direkt kända för att hantera dessa ärenden bra.Ja, köpt på BAs hemsida